Skip links

Οι διαφημιστές της ΣΤ΄ Δημοτικού

Στο πλαίσιο του μαθήματος της  Γλώσσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού πραγματοποίησαν ένα ομαδικό project με θέμα τη διαφήμιση, που κυριαρχεί και επηρεάζει την καθημερινότητά τους.

Τα παιδιά, μέσω και της αξιοποίησης των κειμένων του σχολικού βιβλίου, ήρθαν σε επαφή με τις αρχές που διέπουν τη δημιουργία της διαφήμισης, καθώς και με τον σκοπό της, ο οποίος είναι η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα πλεονεκτήματά του προϊόντος και τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από άλλα παρόμοια.

Στη συνέχεια, οι μαθητές κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες, να επιλέξουν ένα προϊόν, πραγματικό ή φανταστικό, και να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους. Αφού λοιπόν ορίστηκαν οι ομάδες και επιλέχθηκαν τα προϊόντα, οι μαθητές, αξιοποιώντας τη φαντασία τους, δημιούργησαν τις δικές τους πρωτότυπες διαφημίσεις, οι περισσότεροι έντυπες σε χαρτόνια και κάποιοι σε ηλεκτρονική μορφή χρησιμοποιώντας οπτικοακουστικό υλικό, αφίσες και μικρές οργανωμένες ολιγόλεπτες «παραστάσεις».

Κάθε ομάδα στην εργασία της έπρεπε:

  • να πείσει τους ενδεχόμενους καταναλωτές για τη χρησιμότητα και τα πλεονεκτήματα του εκάστοτε προϊόντος.
  • να επιλέξει μια «ζωντανή» εικόνα, που κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή-καταναλωτή.
  • να σκεφτεί μια σύντομη συνθηματική φράση – σλόγκαν (ονοματική κυρίως), που να έχει σχέση άμεσα με την εικόνα και με την επωνυμία του προϊόντος και να αποτυπώνεται εύκολα στο μυαλό του καταναλωτή.
  • σε ένα σύντομο κείμενο να συμπεριλάβει επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό, καθώς και ρήματα στην προστακτική και -πιο σπάνια- στην υποτακτική έγκλιση.
  • να προσέξει ιδιαίτερα τη χρήση των σημείων στίξης, όπως του θαυμαστικού, του ερωτηματικού και των αποσιωπητικών, που είναι απαραίτητα σε μια έντυπη διαφήμιση.

Μέσα από αυτή την εργασία καλλιεργήθηκε η ομαδικότητα, το πνεύμα συνεργασίας και εμπεδώθηκαν οι αρχές της διαφήμισης που είχαν διδαχτεί στην αρχή του εγχειρήματος. Τέλος, καθώς οι μαθητές κλήθηκαν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους ως σύγχρονοι διαφημιστές στους συμμαθητές τους, έμαθαν να εκτίθενται σε κοινό και να πείθουν για την προώθηση της δουλειάς τους.


Return to top of page