Skip links

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στον κόσμο της Λογοτεχνίας

Η θετική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο της λογοτεχνίας μπορεί να ανοίξει νέες προοπτικές και ερμηνείες για τα λογοτεχνικά έργα. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού του γάμου μεταξύ της τεχνητής νοημοσύνης και της λογοτεχνίας είναι το σενάριο διδασκαλίας του ποιήματος “Ελεύθεροι πολιορκημένοι” του Διονύσιου Σολωμού στους μαθητές της γ΄ Γυμνασίου. Το εν λόγω  σενάριο αναπτύχθηκε με πρωτοβουλία της καθηγήτριας κυρίας Βασιλικής Κεφαλά στο πλαίσιο της εκπαίδευσης που λαμβάνει στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με τις συναδέλφους -φιλολόγους κυρίας Δέσποινας Διαθεσοπούλου και κυρίας Έλλη Τσενέ. Η εκπαίδευση αυτή επιδιώκει να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιδιορθώνοντας τις αδυναμίες της και εκμεταλλευόμενη τα θετικά της στοιχεία. 

Η καθηγήτρια ανέλαβε να δημιουργήσει ένα  περιβάλλον διδασκαλίας που να προσφέρει νέες δυνατότητες ανάλυσης και δημιουργίας ενισχύοντας την κριτική σκέψη και τη φαντασία. Στη διαδικασία αυτή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τα οφέλη  αλλά και τα λάθη της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάλυση και ερμηνεία του ποιήματος “Ελεύθεροι πολιορκημένοι”. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει ενδιαφέρουσες προτάσεις και προοπτικές, οι μαθητές αντελήφθησαν ότι υπάρχουν περιορισμοί στην ικανότητά της να συλλάβει την πλήρη έκταση της ανθρώπινης συναισθηματικότητας και δημιουργικότητας.

Η εκπαίδευση με τη συμπερίληψη της τεχνητής νοημοσύνης ως εργαλείο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιδιώκει να προετοιμάσει τους μαθητές για την τεχνολογικά εξελισσόμενη κοινωνία, προσφέροντας συγχρόνως μια διαφορετική  εμπειρία διδασκαλίας. Η σύνθεση ανάμεσα στις ανθρώπινες δεξιότητες και τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης έγινε εμφανής, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να αναγνωρίσουν τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ των δύο.


Return to top of page