Skip links

«Συνομιλία» του Πλατωνικού Σπηλαίου με το «Το πάτωμα» της Ζέτης Φίτσιου

Θεατρικό Δρώμενο Β΄ Λυκείου και Συζήτηση με τη συγγραφέα

Η αλληγορία του Σπηλαίου του Πλάτωνα διδάσκεται στo πλαίσιo του μαθήματος της Φιλοσοφίας (Β΄ Λυκείου) και αναλύεται εκτενώς στο πλαίσιο της εξεταστέας ύλης της Γ΄ Λυκείου (πεδίο Ανθρωπιστικών σπουδών). Η πλατωνική αυτή σύλληψη εξακολουθεί έως σήμερα να γονιμοποιεί την ανθρώπινη σκέψη, τις Τέχνες, να γοητεύει και να κινητοποιεί συζητήσεις και ερωτήματα και στους νέους μας.

Και φέτος, ως κείμενο «συνομιλητικό» του Σπηλαίου οι μαθητές «παρακολούθησαν» την ηχητική παράσταση της κυρίας Ζέτης Φίτσιου (απόδοση: Πάνος Βλάχος – Πέτρος Λαγούτης) στην τάξη. Την  Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες του πεδίου Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ Λυκείου παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο, εμπνευσμένο από τη συνομιλία των δύο κειμένων, και αποσπάσματα της ηχητικής παράστασης της κας Ζ. Φίτσιου ως θεατρικό αναλόγιο, εκφράζοντας μέσα από αυτά τη δική τους οπτική και τις δικές τους συνδέσεις με τα βιώματα της κοινωνίας στην οποία ζουν.

Ακολούθησε συζήτηση όλων των μαθητών της Β΄ Λυκείου με τη συγγραφέα κα  Ζ. Φίτσιου, την οποία ευχαριστούμε θερμά που για δεύτερη συνεχή χρονιά τίμησε το Σχολείο μας με την παρουσία της.

Η συνάντηση έκλεισε μουσικά με τη μαθήτρια Μαντώ Κουντούρη και τον μαθητή Γιώργο Βλαχάκη από τη Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι ερμήνευσαν το τραγούδι που συνέθεσε και έγραψε η Μαντώ και ήταν εμπνευσμένο από την ανάλογη περσινή συνάντηση μας.

Τη διδασκαλία των ενοτήτων και την επιμέλεια της εκδήλωσης είχαν η κυρία Αθηνά Πετροπούλου και η κυρία Άννα Κουρδή, φιλόλογοι, διδάσκουσες τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών και Φιλοσοφίας στην τάξη.

Η χειρονομία που εκπέμπει SOS σε περίπτωση ενδοοικογενειακής βίας

(Σκίτσο: Μ. Βοσυνιώτη, Β1)   

 

 

 

 

 

Λίγα λόγια για «Το Πάτωμα» (Ηχητική Παράσταση)

Σ’ ένα δυστοπικό περιβάλλον, δύο ήρωες «συναντιούνται», όμως δεν μπορούν να ιδωθούν. Ο ένας περπατά στην επιφάνεια του πατώματος, ενώ ο άλλος βρίσκεται από κάτω, καθώς το πάτωμα τον έχει καταπιεί. Ο «κάτω» ζητά από τον «πάνω» να τον βοηθήσει για να βγει. Είναι όμως ο άνδρας της επιφάνειας διατεθειμένος να προσφέρει τη βοήθειά του στον παγιδευμένο άνδρα; Θα θελήσει το πάτωμα να ανοίξει για να τον βγάλει από μέσα του; Οι ισορροπίες αλλάζουν συνεχώς και η φυσική υπεροχή του ενός αρχίζει να γίνεται πλεονέκτημα του άλλου. Ποιος βρίσκεται τελικά στο φως και ποιος στο σκοτάδι;


Return to top of page