Skip links

Οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού γνωρίζουν τους αυτόχθονες λαούς του πλανήτη μας

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και της ενότητας «Η γη ως χώρος ζωής του ανθρώπου» και της ενότητας του μαθήματος της Γλώσσας «Η ζωή σε άλλους τόπους», που αξιοποιήθηκαν διαθεματικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ Δημοτικού εκπόνησαν εργασίες και κατασκευές, με θέμα τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά ορισμένων αυτόχθονων λαών.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και καθεμιά κλήθηκε να ασχοληθεί με διαφορετικό λαό. Αφού έγινε καταμερισμός εργασιών και ολοκληρώθηκαν οι προετοιμασίες, η κάθε ομάδα ανέλαβε να πληροφορήσει σφαιρικά τους υπόλοιπους συμμαθητές αναφορικά με τον λαό που είχε επιλέξει εστιάζοντας  στον τόπο διαμονής, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής (κλίμα, μορφολογία εδάφους), την κατοικία, την εξελικτική πορεία του ανά τους αιώνες, τα εξωτερικά γνωρίσματά του, τις πολιτισμικές του ιδιαιτερότητες (ήθη, έθιμα, παραδόσεις, μουσική παράδοση, ενδυμασία, θρησκεία), τη γλώσσα που μιλούν, την πληθυσμιακή διακύμανση τις τελευταίες δεκαετίες και την ενδεχόμενη απειλή που μπορεί να διατρέχουν αναφορικά με τον κίνδυνο εξαφάνισης κάποιων από αυτούς.

Για την υλοποίηση της δράσης, αξιοποιήθηκαν ποικίλες μέθοδοι παρουσίασης, όπως ηλεκτρονική προβολή, κατασκευή μακέτας και επιτραπέζιων παιχνιδιών, καθώς και συγκέντρωση οπτικοακουστικού υλικού σχετικού με το θέμα. Οι μαθητές επεδείκνυαν το εποπτικό υλικό και επεξηγούσαν, επιλύοντας παράλληλα απορίες των συμμαθητών τους.

Έτσι, τα παιδιά, με ευχάριστο, βιωματικό και προσιτό τρόπο,  αντάλλαξαν γνώσεις και απόψεις γύρω από διαφορετικούς λαούς,  απέκτησαν νέες, σύνθετες γνώσεις, καλλιέργησαν την ομαδικότητα και τη δημιουργικότητά τους μέσα από τις διάφορες πρωτότυπες κατασκευές, αξιοποίησαν τις νέες τεχνολογίες συνδυάζοντας τις γνώσεις τους από το μάθημα της Πληροφορικής και καλλιέργησαν τον προφορικό τους λόγο μέσω των παρουσιάσεων.


Return to top of page