Skip links

Μαθητές του Λυκείου συμμετέχουν σε έρευνα Διδακτορικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Cambridge

Στo πλαίσιο των διδακτορικών σπουδών που πραγματοποιεί στο Πανεπιστήμιο του Cambridge ο εκπαιδευτικός της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης κύριος Κωνσταντίνος Τσιγαρίδης, οι μαθητές από το Λύκειο του Σχολείου μας  πήραν μέρος στο πρώτο στάδιο της έρευνάς του ολοκληρώνοντας το πειραματικό μέρος που είχε σχεδιάσει.

Στο πλαίσιο της διδακτορικής έρευνας αυτής, ο κος Τσιγαρίδης διερευνά τον πιθανό ρόλο που μπορεί να έχουν ένα σύνολο γνωστικών δεξιοτήτων που ονομάζονται «εκτελεστικές λειτουργίες» (Executive Functions), καθώς και οι ικανότητες των μαθητών στα Μαθηματικά, στην επίλυση προβλημάτων Φυσικής σε μαθητές Λυκείου. H διεπιστημονικότητα της έρευνας αυτής, καθώς υπάγεται στους τομείς της Νευροεπιστήμης, της Εκπαίδευσης και της Ψυχολογίας αλλά και ο πρωτοποριακός σχεδιασμός της, καθώς η σύνδεση των εκτελεστικών λειτουργιών με την επίλυση προβλημάτων Φυσικής δεν έχει ερευνηθεί στο παρελθόν, την καθιστούν σημαντική για την εξέλιξη της διδακτικής του μαθήματος της Φυσικής. Πιο συγκεκριμένα, οι πληροφορίες για τη σύνδεση των εκτελεστικών λειτουργιών με την επίλυση προβλημάτων Φυσικής, μπορούν να προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς στο να κατασκευάσουν στοχευμένες διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες με τη σειρά τους θα ενισχύσουν την ικανότητα των μαθητών στο να επιλύουν προβλήματα Φυσικής, προετοιμάζοντάς τους καλύτερα με τον τρόπο αυτό για να αντιμετωπίσουν μελλοντικές ακαδημαϊκές προκλήσεις, όπως για παράδειγμα τις πανελλαδικές εξετάσεις, τις εξετάσεις του IGCSE και IAL της Pearson. Ταυτόχρονα, επειδή οι εκτελεστικές λειτουργίες αποτελούν ικανότητες που χρησιμοποιεί ο κάθε άνθρωπος για να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε δραστηριότητα, όχι μόνο θα βελτιώνεται η απόδοση των μαθητών ακαδημαϊκά αλλά θα αναπτύσσονται και οι δεξιότητες που είναι απαραίτητες αργότερα τόσο στην καθημερινότητά τους όσο και στην αγορά εργασίας.

Όλο το στάδιο της πειραματικής διαδικασίας πραγματοποιήθηκε ψηφιακά ακολουθώντας τα ερευνητικά πρωτόκολλα που ισχύουν λόγω της πανδημίας. Ο κάθε μαθητής χρειάστηκε να ολοκληρώσει πέντε ψηφιακές δραστηριότητες που στοχεύουν στη μέτρηση των εκτελεστικών λειτουργιών μέσω της πλατφόρμας PsychoPy.  Επιπλέον, οι μαθητές έλαβαν μέρος σε τρεις αξιολογήσεις των Μαθηματικών καθώς και σε τρεις αξιολογήσεις Φυσικής. Τέλος, για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των μαθητών τόσο στα Μαθηματικά όσο και στη Φυσική, θα χρησιμοποιηθεί η αναλυτική βαθμολογία τους στο διαγώνισμα των τελικών εξετάσεων (Προαγωγικών ή Πανελλαδικών ή Mock) τόσο στα Μαθηματικά όσο και στην Φυσική.

Συγχαρητήρια σε όλους για τη συμμετοχή τους.


Return to top of page