Skip links

«Μαθαίνοντας την εκλογική διαδικασία»

Εν όψει των ελληνικών βουλευτικών εκλογών στις 21 Μαΐου του 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Δημοτικού,  εξοικειώθηκαν με τις βασικές αρχές του πολιτεύματος της  χώρας μας, πότε και με ποιον τρόπο οι πολίτες επιλέγουν τους αντιπροσώπους τους, ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς προκύπτει η Κυβέρνηση μετά τον υπολογισμό των ποσοστών κάθε πολιτικής παράταξης.

Μετά τη συμπλήρωση ενός ειδικά διαμορφωμένου φυλλαδίου και την επίλυση αποριών, οι μαθητές ήταν έτοιμοι να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο πώς διεξάγεται η εκλογική διαδικασία. Κάθε τάξη μετατράπηκε σε εκλογικό τμήμα με το στήσιμο της κάλπης, την τοποθέτηση ενός παραβάν και τον ορισμό των μελών της εφορευτικής επιτροπής. Πριν προχωρήσει η διαδικασία, όλα τα παιδιά, χρησιμοποιώντας την ειδική φόρμα, έφτιαξαν τις δικές τους προσωπικές ταυτότητες. Στη συνέχεια, όταν όλα ήταν η έτοιμα και η εφορευτική επιτροπή είχε πάρει τη θέση της, ένας – ένας οι μαθητές ξεκίνησαν να ασκούν το εκλογικό τους καθήκον. Το ένα μέλος της επιτροπής είχε αναλάβει να ελέγχει την ταυτότητα του εκάστοτε ψηφοφόρου και να διαγράφει το όνομά του από τον εκλογικό κατάλογο, ενώ το άλλο μέλος να τον προμηθεύει με τον συνολικό αριθμό ψηφοδελτίων και τον αντίστοιχο φάκελο. Κάθε μαθητής έμπαινε στο παραβάν, επέλεγε ένα από τα τρία κόμματα και τα άλλα δύο ψηφοδέλτια τα έριχνε στον κάδο απορριμμάτων. Έπειτα, σημείωνε σταυρό προτίμησης σε ένα ή δύο ονόματα υποψηφίων και το επιλεγμένο ψηφοδέλτιο το έβαζε μέσα στον ειδικό φάκελο. Βγαίνοντας από το παραβάν, έριχνε τον φάκελο στην κάλπη και έπαιρνε πίσω την ταυτότητά του. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής ξεκίνησαν την καταμέτρηση των ψήφων, εφόσον έλεγχαν ταυτόχρονα και για άκυρα ψηφοδέλτια. Στο τέλος, αναδείχθηκε η νικητήρια πολιτική παράταξη και οι μαθητές, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στα μαθηματικά, μετέτρεψαν σε ποσοστά τα τελικά αποτελέσματα.

Ήταν μια εποικοδομητική εμπειρία, καθώς  όλα τα παιδιά εξοικειώθηκαν πλήρως με την εκλογική διαδικασία και την αντίστοιχη ορολογία.


Return to top of page