Skip links

«Κόκκινη κλωστή δεμένη»

Στο πλαίσιο της δημιουργικής γραφής, αρκετοί από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ Δημοτικού επιχείρησαν φέτος να συνθέσουν τα δικά τους πρωτότυπα παραμύθια. Αφού εξοικειώθηκαν με τα βασικά στοιχεία ενός παραμυθιού (ήρωας, ανταγωνιστής, σκηνικό, μαγικός βοηθός, μαγικό μέσο, αρχική συμφορά, δυσκολίες, τελική αναμέτρηση, ανταμοιβή ήρωα), χωρίστηκαν σε ομάδες και με οδηγό πολύχρωμα χαρτάκια που αντιστοιχούσαν σε καθένα από τα βασικά συστατικά του παραμυθιού, άρχισαν να χτίζουν σταδιακά τις δικές τους ιστορίες.

Όταν ολοκληρώθηκε η συμπλήρωση των πολύχρωμων χαρτιών και οι μαθητές είχαν ουσιαστικά ετοιμάσει τον βασικό σκελετό του παραμυθιού τους, ξεκίνησαν με μολύβι και χαρτί να ξετυλίγουν από την αρχή το νήμα της κάθε ιστορίας και ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις να οικοδομούν αναλυτικά την πλοκή που είχαν συμφωνήσει. Μόλις η συγγραφή του παραμυθιού έφτασε στο τέλος της, κάθε ομάδα αξιοποιώντας την εφαρμογή StoryJumper, που προσφέρει ποικίλα εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων, προχώρησε στην ηλεκτρονική συγγραφή και εικονογράφηση της ιστορίας της στο Εργαστήριο των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Με την ολοκλήρωση του κάθε βιβλίου, η κάθε ομάδα είχε τη χαρά να παρουσιάσει το παραμύθι της στην ολομέλεια της τάξης, με αποτέλεσμα όλοι να δουν, να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν και να κρίνουν εποικοδομητικά τις ιστορίες όλων, καθώς και να συγχαρούν τους συμμαθητές τους για την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για όλους, που συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της συνεργασίας, της φαντασίας και της δημιουργικότητας, καθώς και στην καλλιέργεια του γραπτού λόγου και των ψηφιακών δεξιοτήτων.


Return to top of page