Skip links

Εντυπωσίασαν οι μαθητές μας στα Bravo Schools Awards

Δυναμικό παρών έδωσαν οι μαθητές του Σχολείου μας την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018 στα Bravo Schools Awards, που διοργανώθηκαν στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Μαθητές της Γ’ Δημοτικού, της Ε’ Δημοτικού και της Α’ Λυκείου παρουσίασαν τα θεατρικά δρώμενα και τις εργασίες,  που είχαν προετοιμάσει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με αφορμή το Εκπαιδευτικό Έτος που είχε ανακηρυχθεί από την UNESCO, ως έτος «Νίκος Καζαντζάκης».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναδείχθηκαν καλές πρακτικές, σχολικές πρωτοβουλίες και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις σχολείων από ολόκληρη την Ελλάδα, που αποβλέπουν στους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Οι μαθητές του Δημοτικού και του Λυκείου του Σχολείου μας συνεργάστηκαν «ως ενεργοί πολίτες του αύριο, παρουσιάζοντας την πρότασή τους για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, με όπλα την Παιδεία και την Τέχνη».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα παρακάτω :

Γ’ Δημοτικού

Προβολή Video – Μαθητικές Δημιουργίες

Παρουσίαση Θεατρικού Δρώμενου : «Στα χνάρια ενός ανήσυχου ταξιδιώτη»

Οι μικροί μας μαθητές της Γ΄ Δημοτικού, στο πλαίσιο των διαθεματικών προσεγγίσεων και των Project, με την αμέριστη βοήθεια του δασκάλου τους κου. Παναγιώτη Ρήττα ήρθαν σε γνωριμία αναλυτικά με το βιογραφικό σημείωμα του συγγραφέα, το συγγραφικό του έργο, κατασκεύασαν σχετικούς με το έργο και τη ζωή του σελιδοδείκτες και ασχολήθηκαν, διάβασαν, μελέτησαν και εμβάθυναν στο βιβλίο «Στα παλάτια της Κνωσού», που συνδεόταν άρρηκτα με την ενότητα του μαθήματος της Ιστορίας που αφορούσε τον «Μινωικό πολιτισμό». Σε επικοινωνία με το μουσείο του Νίκου Καζαντζάκη και με βάση το ντοκιμαντέρ «Ανήσυχος ταξιδιώτης», οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για τις χώρες που επισκέφτηκε ο συγγραφέας και οικειώθηκαν την παγκόσμια γεωγραφία, τον πολιτισμό χωρών – σταθμών του συγγραφέα, μνημεία, ιστορικές προσωπικότητες και τέχνη.

Στη συνέχεια, προσέγγισαν βιωματικά και δημιουργικά φράσεις και έννοιες του Καζαντζακικού έργου. Δημιούργησαν εικαστικές προσεγγίσεις της φράσης «Έχεις τα πινέλα. Έχεις τα χρώματα. Ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα», όρισαν την έννοια και σημασία της αγάπης προσωπικά φιλοτεχνώντας καθένα μια ξύλινη καρδιά και μετά διάβασαν τους ορισμούς του συγγραφέα. Ενημερώθηκαν για τις διάφορες προσπάθειες κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής απόδοσης μυθιστορημάτων του Καζαντζάκη και τα ίδια δημιούργησαν το δικό τους βίντεο, παρουσιάζοντας την πιο γνωστή φράση του «Δε φοβάμαι τίποτα, Δεν ελπίζω τίποτα, Είμαι λέφτερος», «ντυμένο» με την πιο γνωστή και χαρακτηριστική μουσική, το συρτάκι, από την ταινία «Ζορμπάς». Με την τελευταία τους αυτή προσπάθειά τους θέλησαν να δηλώσουν τον ομαδοσυνεργατικό χαρακτήρα της αποστολής τους αυτής και το πόσο την ευχαριστήθηκαν και τη διασκέδασαν.

Συμμετείχαν οι μαθητές του Γ’4 :

Ανδριανάκη Αργυρώ, Αρβανίτη Νάντια, Αργύρη Κωνσταντίνα, Βορύλλα Κατερίνα, Γκερεδάκης Φίλιππος, Καραγεώργος Ηλίας, Καραχάλιος Κωνσταντίνος, Λιάσκος Άγγελος, Λούκουτος Χριστόδουλος, Μαυρουδή Μάρσια, Μουζάκη Τζουλιάνα, Μούντριχα Σταυρίνα, Μπισκανάκη Λυδία, Νικολακάκης Θανάσης, Νίνος Νικόλας, Παπακωνσταντίνου Αναστασία, Παπακωνσταντίνου Πάολα, Παπαμιχαλόπουλος Παναγιώτης, Ρουμελιώτη Νεφέλη, Σκαφιδάκης Νικόλας και Τριανταφυλλάκης Λευτέρης.

Επιλογή κειμένων: Οι μαθητές του Γ’4 με την καθοδήγηση του δασκάλου τους κου Παναγιωτή Ρήττα

Δραματουργική επεξεργασία: Παναγιώτης Ρήττας, Αλίκη Αρναούτη

Σκηνοθεσία – Εικαστική εγκατάσταση: Αλίκη Αρναούτη

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης

Κινησιολογία: Ελένη Βαρδακαστάνη

Video Χορογραφικού δρωμένου: Νίκο Κουκαλιώτης

Δημιουργία t-shirts: Απόστολος Καρακατσάνης

 

Ε’ 4 Δημοτικού – Α’ Λυκείου

Εκφραστική Ανάγνωση – Θεατρικό Αναλόγιο

Θεατρική Παράσταση : Από την Άβυσσο στον Θεό : 24 βήματα «Φτάσε όπου δεν μπορείς»

Οι μαθητές του Ε΄4 Δημοτικού, με αφορμή την ανακήρυξη του 2017 ως έτος Νίκου Καζαντζάκη από την Unesco, τίμησαν τη μνήμη του μεγάλου συγγραφέα, του παγκόσμιου Έλληνα, με μια σειρά εκπαιδευτικών, διαθεματικών δράσεων που διέτρεξαν και τις τρεις βαθμίδες. Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με τη ζωή και το έργο του, να αναγνωρίσουν τις θεμελιώδεις αξίες του, να προβληματιστούν και να εμπνευστούν από τα ιδανικά και τις αρχές που το διαπνέουν.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Ε4 της Δημοτικού δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, παρουσίασαν τη ζωή του Ν. Καζαντζάκη και το έργο του. Αφού ταξίδεψαν είτε διαβάζοντας είτε απαγγέλλοντας εκφραστικά αποσπάσματα από διηγήματά του, όπως «Ο Καπετάν Μιχάλης» και η «Αναφορά στον Γκρέκο», ήρθαν σε επαφή με το ΄΄Magnum Opus΄΄ του, στο οποίο αποτυπώνεται με τον πιο εναργή τρόπο η κοσμοθεωρία του Νίκου Καζαντζάκη: Την Ασκητική. Μέσα από ένα θεατρικό δρώμενο, οι μαθητές από το Δημοτικό συναντήθηκαν με ομάδα μαθητών από το Λύκειο, στην αρχή και στο τέλος της σχολικής ζωής, και μας ταξίδεψαν πάνω στη σκηνή από την Άβυσσο, από την αρχή, μέχρι το τέλος, τη «φοβερή ουσία», τον Θεό. Αναμεσά τους οι 24 επίπονοι –πλην απαραίτητοι- σταθμοί, όπως ο Αγώνας, η Δέσμευση, ο Ανήφορος, η  Ευθύνη, η Ελευθερία, η Ελπίδα, που ο καθένας καλείται να ανέβει μέχρι την ολοκλήρωση του. Οι έννοιες αυτές μετουσιώθηκαν σε αξίες που αποτελούν πηγή έμπνευσης για καθέναν και δείχνουν τον δρόμο ώστε  να θέτει υψηλούς στόχους, να αγωνίζεται «τον καλόν αγώνα», να εφαρμόζει στην πράξη τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη που ξεχωρίσαμε και μας άγγιξε βαθιά: «Φτάσε όπου δεν μπορείς!».

Η Ομάδα  μαθητών της Α΄ Λυκείου που επέλεξαν να ασχοληθούν στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας με τίτλο «Ασκήσεις …Ασκητικής», μελέτησαν το εν λόγω έργο, ερεύνησαν τη ζωή και την προσωπικότητα του συγγραφέα, συνέδεσαν το έργο του με τις σύγχρονες εικαστικές τέχνες. Εκπόνησαν ασκήσεις βιωματικές, ώστε να οικειωθούν την τέχνη της ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, για παράδειγμα «έπαιξαν» με τις ανθρώπινες αισθήσεις οξύνοντας την παρατήρηση και την ενδοσκόπησή τους, ζωγράφισαν, κατασκεύασαν έργα τέχνης και εν τέλει μυήθηκαν σε προβληματισμούς και σκέψεις που θα αποτελέσουν αφόρμηση βάθυνσης και τελείωσης του καθενός προσωπικά.

Συμμετείχαν οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού : Αγουρζενιτζίδου Χρυσαυγή, Αρβανίτη Φανή, Βυτόγιαννης Νίκος, Γώγου Ιφιγένεια, Δεληανδρεάδης Άλκης, Καθάριου Σοφία, Καλοθανάσης Γιώργος, Καραμίδα Ελευθερία, Καραμπέρη Πατρίσια, Κουρεντζή Λεμονιάνα, Μακρής Νίκος, Μικέ Ιφιγένεια, Μουζάκης-Ντέρας Διονύσης, Μπαρτσώτας Γιώργος, Μυλωνίδης Γιώργος, Ξανθοπούλου-Σισίνη Έλενα, Παπαπαναγιώτου Θάνος, Σοφιανοπούλου Έλενα, Σπυράκη Χαρίκλεια, Στάμου Ανδριάνα, Συμεωνίδου Φοίβη, Τουλάκης Απόστολος, Τσαπατώρης Κωνσταντίνος, Τσιουμπρή Άννα

Συμμετείχαν οι μαθητές της Α’ Λυκείου : Φαίη Αναγνωστοπούλου, Αστραία Αναστασάκη, Έλενα Χριστοφιλέα, Φάνης – Αίας Γαρείος, Λυδία Φιαμπόλη, Νεφέλη Παπασταθοπούλου

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν οι : Αλίκη Αρναούτη,  Σπύρος Καρυανός,  Δημήτρης Κλειδάς,  Άννα Κουρδή, Ισαάκ Μαυρίδης, Ηλέκτρα Οικονομίδη.

Project Ε’ Δημοτικού: «Μουσείο» για τον Ν. Καζαντζάκη 2017-2018

Με αφορμή την ανακήρυξη του έτους 2017 ως «έτος Ν. Καζαντζάκη» από το  Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού,  οι μαθητές της Ε΄Δημοτικού με την καθοδήγηση των δασκάλων τους , Ζάχαρη Κατερίνας, Καρυανού Σπύρου, Νινιού Ευγενίας και Τσώνη Δέσποινας, επιχείρησαν να γνωρίσουν τον σπουδαίο λογοτέχνη και να μυηθούν στο έργο του. Με εφόδια όλα όσα έμαθαν οι ίδιοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα «Μουσείο» προς τιμήν του Ν. Καζαντζάκη, στο οποίο οι επισκέπτες θα είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με τη σειρά τους τον συγγραφέα μέσα από διαδραστικά παιχνίδια που ετοίμασαν τα παιδιά.  Το όλο εγχείρημα στηρίχθηκε στις αρχές της διαθεματικότητας, μιας και οι μαθητές προσέγγισαν τη ζωή και το έργο του Ν. Καζαντζάκη μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων , οι οποίες απαιτούσαν την πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη του θέματος συνδυάζοντας τα γνωστικά αντικείμενα της τάξης τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το ταξίδι τους στην Ελλάδα στο μάθημα της Γεωγραφίας μελέτησαν την ιδιαίτερη πατρίδα του Ν. Καζαντζάκη ετοιμάζοντας εργασίες για το νησί της Κρήτης. Ακολουθώντας τα χνάρια του ταξίδεψαν στα χρόνια της Τουρκοκρατούμενης  Κρήτης μελετώντας τα γεγονότα της παιδικής του ηλικίας μέσα από το πρίσμα της Ιστορίας. Στη συνέχεια, προκειμένου να κατανοήσουν  τις συνθήκες που διαμόρφωσαν την άκρως ενδιαφέρουσα προσωπικότητά του, παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ για τη ζωή του και απόλαυσαν το βιβλίο του: «Καπετάν Μιχάλης». Αποσπάσματα του τελευταίου αξιοποιήθηκαν για εκφραστική ανάγνωση από τα παιδιά, ώστε να αντιληφθούν στον μέγιστο βαθμό το νόημα του κειμένου. Μάλιστα, ορισμένα από αυτά ηχογραφήθηκαν, με στόχο να ζωντανέψουν το «Μουσείο» τους, αφού οι φωνές τους υποδέχονταν τους επισκέπτες. Συμπληρωματικά, παρουσίασαν βιογραφικά σημειώματα του λογοτέχνη, τα οποία μάλιστα μετέφρασαν με τη συμβολή των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών σε Αγγλικά, Γερμανικά και Γαλλικά. Στο πλαίσιο των Μαθηματικών, κατασκεύασαν puzzle με τη μορφή του -εμπνευσμένα από τη γεωμετρία- αλλά  και κύβους στις έδρες των οποίων με τον κατάλληλο συνδυασμό τους αποκαλύπτονταν σπουδαία αποφθέγματα του συγγραφέα. Αξιοποιώντας όσα γνώρισαν στη Φυσική, δημιούργησαν φωτεινούς παντογνώστες, οι οποίοι προκαλούσαν τους επισκέπτες να ανακαλύψουν τι πραγματικά γνώριζαν για τον άνθρωπο και  συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη… Διατηρώντας πάντοτε τη διάθεση να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις, που αποκόμισαν οι ίδιοι οι μαθητές, στην υπόλοιπη μαθητική κοινότητα με όσο το δυνατό πιο ελκυστικό τρόπο, έφτιαξαν και παιχνίδια μνήμης με τα αξιοθέατα των τόπων όπου ταξίδεψε ο μεγάλος ταξιδευτής. Συγκέντρωσαν, επίσης, φωτογραφικό υλικό στο οποίο ο Ν. Καζαντζάκης συνυπάρχει με εξέχουσες  προσωπικότητες της εποχής του, ώστε να καταστεί σαφές το χρονικό πλαίσιο της ζωής του και της δράσης του. Σαν επιστέγασμα όλων των προηγουμένων, θέλησαν να καταγράψουν τις ιδέες τους και τα συναισθήματά τους για το έργο του και την προσωπικότητά του δημιουργώντας ένα ομαδικό κολάζ αλλά και μικρά πορτρέτα του. Οι σκέψεις τους αυτές αποτυπώθηκαν και στις ερωτήσεις που διατύπωσαν στο πλαίσιο μιας υποθετικής συνέντευξης που θα έπαιρναν από τον Ν. Καζαντζάκη, αν τους δινόταν η ευκαιρία! Ξεχωρίζουν βέβαια και τα έργα ζωγραφικής που φιλοτέχνησαν τα παιδιά με θέμα «Ο παράδεισός μου» εμπνευσμένα από τη φράση του Ν. Καζαντζάκη «’Εχεις τα πινέλα. Έχεις τα χρώματα. Ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα!».  Σημαντική ήταν και η συμβολή των  Νέων Τεχνολογιών σε όλη αυτή την προσπάθεια των παιδιών, καθώς στο πλαίσιο του Ομίλου Ρομποτικής, μαθητές της Ε΄ Δημοτικού κατασκεύασαν με τη βοήθεια του προγραμματιστικού περιβάλλοντος «Scratch” μια εικονική αναπαράσταση του Ν. Καζαντζάκη να μελετά! Τέλος, αξίζει να σημειωθεί και το πηγαίο ενδιαφέρον των παιδιών να ανακαλύψουν ολοένα και πιο πολλά για το θέμα μας που οδήγησε μαθήτριες να ανατρέξουν στο οικογενειακό τους αρχείο και να βρουν χειρόγραφες αφιερώσεις του Ν. Καζαντζάκη όπως και πλήθος βιβλίων του.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους και σε όλους τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν την άρτια προετοιμασία τους.


Return to top of page