Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής, στην ενότητα του βιβλίου «Έμβια – Άβια» που εμπεριέχει πληροφορίες από τον γνωστικό κλάδο της Βιολογίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού, αφού μελέτησαν τα βασικά χαρακτηριστικά της ζωής και διέκριναν τους έμβιους από τους άβιους οργανισμούς, μέσα από το κατάλληλο οπτικό υλικό ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με το κύτταρο, τη μικρότερη μορφή ζωής. Αφού διερεύνησαν τα βασικά μέρη ενός κυττάρου και εντόπισαν τις διαφορές ανάμεσα σ’ ένα ζωικό κι ένα φυτικό κύτταρο, είχαν την ευκαιρία να μεταβούν στο Εργαστήριο Βιολογίας του Γυμνασίου, συνοδεία των δασκάλων τους, και να εξακριβώσουν με βιωματικό τρόπο όσα είχαν διδαχθεί, καθώς στους πάγκους εργασίας είχαν τοποθετηθεί ηλεκτρονικά μικροσκόπια.
Η καθηγήτρια της Βιολογίας, κυρία Αναστασία Μελαγωνίτου, τους παρουσίασε τα βασικά μέρη του ηλεκτρονικού μικροσκοπίου και τους εξήγησε πώς ακριβώς το χρησιμοποιεί ένας επιστήμονας για τις μελέτες και τις παρατηρήσεις του. Στη συνέχεια, τους έδειξε πώς μπορούν να συλλέξουν το κατάλληλο δείγμα από ένα κρεμμύδι, ώστε αυτό να αποτελέσει το αντικείμενο της παρατήρησης. Μοιράστηκαν κρεμμύδια και τα κατάλληλα εργαλεία σε όλους τους μαθητές, οι οποίοι, χωρισμένοι σε ομάδες, ανέλαβαν σαν μικροί επιστήμονες να χρησιμοποιήσουν σύμφωνα με τις οδηγίες το κάθε μικροσκόπιο που ήταν μπροστά τους, να παρατηρήσουν προσεκτικά το δείγμα τους, και από τα μέρη των κυττάρων που μπορούσαν να ξεχωρίσουν, να εξάγουν συμπεράσματα.
Οι μαθητές συμμετείχαν πολύ ενεργά στην όλη διαδικασία, παρατήρησαν και δείγματα των συμμαθητών τους, αντάλλαξαν απόψεις και απέκτησαν με ευχάριστο τρόπο μια πιο σφαιρική εικόνα για τη δομή και τη λειτουργία των κυττάρων. Ορισμένοι μάλιστα, χρησιμοποιώντας μικρά διάφανα βαζάκια, ζελέ μαλλιών, πλαστελίνη, πηλό, χρώματα, οδοντογλυφίδες και χαρτόνια προσπάθησαν να αναπαραστήσουν με δημιουργικό τρόπο τα βασικά μέρη ενός ζωικού κι ενός φυτικού κυττάρου.