Skip links

Γεωγραφικές εξερευνήσεις και Λογοτεχνία

Τη θεματική ενότητα “Ταξίδια”  προσέγγισαν διαθεματικά οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού. Είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στο μάθημα της Γλώσσας, της Ιστορίας και της Γεωγραφίας, με απώτερο στόχο να αντιληφθούν το πώς η καλύτερη γνώση της επιφάνειας της Γης μέσω των ναυτικών χαρτών και των   οργάνων ναυσιπλοΐας οδήγησε σε ένα ιστορικής σημασίας γεγονός, ενώ παράλληλα ενέπνευσε και πολλούς λογοτέχνες. Αρχικά, στη Γεωγραφία εξοικειώθηκαν με το δίκτυο συντεταγμένων (παράλληλοι κύκλοι και μεσημβρινοί) κάνοντας χρήση τόσο βιωματικών όσο και τεχνολογικών μέσων και κατανόησαν τη σημασία του- μέσω παραδειγμάτων- για τον εντοπισμό της θέσης ενός τόπου στην επιφάνεια της Γης. Ταυτόχρονα, γνώρισαν την ιστορική περίοδο των Γεωγραφικών Ανακαλύψεων και  κατανόησαν τις αλλαγές που έφεραν τα ταξίδια των πρώτων εξερευνητών. Τέλος, επεξεργάστηκαν πολυαισθητηριακά το  νόημα από αντίστοιχης θεματολογίας λογοτεχνικά κείμενα, όπως τον «Αστρολάβο» του Φ. Κόντογλου.


Return to top of page