Το παιχνίδι είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθουμε! Έτσι ολοκληρώνοντας την ενότητα της θερμότητας στη Φυσική της Ε΄ Δημοτικού αποφασίσαμε να ελέγξουμε τι θυμόμαστε μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων.
Πρώτη φάση της δράσης μας ήταν το παιχνίδι ««Στο κεφάλι το ΄χω!»(ποιο φαινόμενο θερμότητας είμαι;). Πραγματοποιήθηκε μέσα στην αίθουσά μας, όπου τα παιδιά φορώντας ένα ειδικό καπέλο με μια κάρτα στερεωμένη πάνω του, στην οποία αναγραφόταν ένα από τα φαινόμενα της θερμότητας, έπρεπε με τη βοήθεια των συμμαθητών τους να μαντέψουν το φαινόμενο ακούγοντας τον ορισμό ή κάποιο παράδειγμα. Με όρεξη και δημιουργικότητα εξασκήθηκαν στη διατύπωση δύσκολων εννοιών αλλά και στη σύνδεσή τους με καταστάσεις της καθημερινής μας ζωής.
Σειρά είχε το παιχνίδι «Βρίσκω την ομάδα μου!»(σε ποιο φαινόμενο θερμότητας ανήκω;) . Στον χώρο του αιθρίου μοιράστηκαν κάρτες σε όλα τα παιδιά και εκείνα χρειάστηκε να ομαδοποιηθούν με κριτήριο το φαινόμενο της θερμότητας που τους ένωνε! Η συνεργασία , η κριτική σκέψη και η ουσιαστική κατανόηση όσων διδάχθηκαν διευκόλυναν τη διαδικασία κάνοντας μικρούς και μεγάλους να απολαύσουν ακόμα περισσότερο το παιχνίδι!
Τέλος, καταληκτική δραστηριότητα ήταν η δημιουργία του δικού μας νοητικού χάρτη για τη θερμότητα! Κάθε ομάδα πήρε θέση, συνδέθηκε με την κεντρική έννοια και μόλις όλα ήταν έτοιμα, ο φακός απαθανάτισε το τελικό αποτέλεσμα! Συνολικά η δράση βοήθησε τους μαθητές και τις μαθήτριες να προσεγγίσουν καλύτερα τις έννοιες της ενότητας, συνέβαλε στο ομαδικό πνεύμα του τμήματος και ανανέωσε το ενδιαφέρον των παιδιών τόσο για την ατομική τους μελέτη όσο και για το μάθημα της φυσικής γενικότερα!