Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού του Σχολείου μας πραγματοποίησαν ποικίλες δράσεις προκειμένου να αντιληφθούν καλύτερα τη ζωή στις σύγχρονες πόλεις και δημιούργησαν μια μικρογραφία πόλης εντός της σχολικής αίθουσας.
Αφού παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις σχετικά με την εξέλιξη της ζωής των ανθρώπων στη συνέχεια συζήτησαν για την ανθρώπινη ανάγκη να δημιουργηθούν αστικά κέντρα και ανακάλεσαν στη μνήμη τους στοιχεία από το μάθημα της Ιστορίας από παλαιότερες σχολικές χρονιές (π.χ. ο τροφοσυλλέκτης εξελίσσεται σε καλλιεργητή).
Μέσω της επαφής τους με κείμενα της συγκεκριμένης ενότητας του μαθήματος εξοικειώθηκαν με την έννοια της αστυφιλίας και γνώρισαν το Μετρό, ως μεταφορικό μέσο, συζήτησαν για την ανάγκη που έκανε επιτακτική τη δημιουργία του και ποιο πρόβλημα των μεγαλουπόλεων επιλύει. Μάλιστα, ορισμένοι μαθητές υλοποίησαν σύντομές παρουσιάσεις για τους Σταθμούς του Μετρό.
Οι δραστηριότητες κατανόησης του κειμένου «Δρακοπαραμύθι» της Αγγελικής Βαρελά ήταν ιδιαίτερα δημιουργικές! Οι μαθητές έδωσαν «ζωή» στο κείμενο ζωγραφίζοντας ανά ομάδες τους δράκους, ανάλογα με το πρόβλημα που προκαλούν στους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων. Οι δράκοι περικύκλωσαν την πόλη και τα παιδιά δημιούργησαν κτίρια με ανακυκλώσιμα υλικά και χαρτόνια, που φιλοξένησαν οικογένειες λέξεων που σχετίζονταν με την ενότητα που μελέτησαν.
Τα αστικά κέντρα ενέπνευσαν τους μαθητές και για την παραγωγή λόγου. Προκειμένου να περιγράψουν ένα πολυσύχναστο δρόμο, δημιούργησαν μια Έκθεση Φωτογραφίας με φωτογραφικό υλικό από κεντρικούς δρόμους. Οι λεζάντες αποτέλεσαν τα προσχέδια της συγγραφικής τους απόπειρας και το αποτέλεσμα κοσμεί τις αίθουσες διδασκαλίας, δίπλα από τη σύνθεση για το «Δρακοπαραμύθι».