Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής και με αφορμή τη θεματική «Έμβια – Άβια» που εμπεριέχει πληροφορίες από τον γνωστικό κλάδο της Βιολογίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ Δημοτικού, αφού μελέτησαν τα βασικά χαρακτηριστικά της ζωής και διέκριναν τους έμβιους από τους άβιους οργανισμούς, μέσα από το κατάλληλο οπτικό υλικό ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με το κύτταρο, τη μικρότερη μορφή ζωής.
Οι μαθητές στο σύνολό τους αφού διερεύνησαν τα βασικά μέρη ενός κυττάρου και εντόπισαν τις διαφορές ανάμεσα σ’ ένα ζωικό κι ένα φυτικό κύτταρο, είχαν την ευκαιρία να μεταβούν στο εργαστήριο Βιολογίας, και να εξακριβώσουν με βιωματικό τρόπο όσα είχαν διδαχθεί.
Με τη βοήθεια της καθηγήτριας της Βιολογίας γνώρισαν τα βασικά μέρη ενός ηλεκτρονικού μικροσκοπίου και τον τρόπο που το χρησιμοποιεί ένας επιστήμονας για τις μελέτες και τις παρατηρήσεις του. Στη συνέχεια, μοιράστηκαν δείγματα κυττάρων σε όλους τους μαθητές, οι οποίοι, χωρισμένοι σε ζευγάρια, ανέλαβαν σαν μικροί επιστήμονες να χρησιμοποιήσουν σύμφωνα με τις οδηγίες το κάθε μικροσκόπιο που ήταν μπροστά τους, να παρατηρήσουν προσεκτικά το δείγμα τους, και από τα μέρη των κυττάρων που μπορούσαν να ξεχωρίσουν, να εξάγουν συμπεράσματα για το αν το δείγμα τους ήταν φυτικό ή ζωικό κύτταρο. Οι μαθητές συμμετείχαν πολύ ενεργά στην όλη διαδικασία, παρατήρησαν δείγματα των συμμαθητών τους, αντάλλαξαν απόψεις και απέκτησαν με ευχάριστο τρόπο μια πιο σφαιρική εικόνα για τη δομή και τη λειτουργία των κυττάρων.