Στο πλαίσιο του National Geographic οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού «περιπλανήθηκαν» στην Ελλάδα και γνώρισαν τους νομούς της μέσα από προβολές παρουσιάσεων, μελέτη φυλλαδίων με πληροφοριακό υλικό και συμπλήρωση πολιτικών και γεωμορφολογικών χαρτών. Έμαθαν να εντοπίζουν και να ονομάζουν όλους τους νομούς στον ελλαδικό χάρτη και απέκτησαν γεωγραφικές και ιστορικές γνώσεις για το παρελθόν του κάθε τόπου.
Όταν ολοκλήρωσαν το «ταξίδι» στην Ελλάδα έγιναν οι ίδιοι «Μικροί Ξεναγοί»! Αναζήτησαν, επέλεξαν και συνέθεσαν πληροφορίες για τα αξιοθέατα του κάθε νομού. Στόχος της δραστηριότητας ήταν να μάθουν να βρίσκουν και να αντλούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, να τις ταξινομούν, να τις αξιολογούν, και μέσα από μια κριτική θεώρησή τους να τις εντάσσουν στην εργασία τους. Τα φυλλάδια με τα κείμενα συρράφτηκαν κι έγιναν ταξιδιωτικοί οδηγοί των γεωγραφικών διαμερισμάτων!
Οι μαθησιακοί στόχοι της δράσης αξιολογήθηκαν από την επίδοση των μαθητών σε εκπαιδευτικά παιχνίδια:
- «Οι νομοί έγιναν… παζλ!»: Τα παιδιά ταίριαζαν τις ψηφίδες ( κομμάτια – νομοί) και συνέθεταν τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας.
- «Μάντεψε ποιος νομός είναι…»: Ο παίκτης φορούσε στο κεφάλι του ένα στεφάνι στο οποίο ήταν τοποθετημένος ένας νομός. Ο ίδιος ο παίκτης δεν μπορούσε να δει την εικόνα του νομού. Έκανε έξυπνες ερωτήσεις μέχρι να βρει ποιον νομό είχε στο κεφάλι του. Οι υπόλοιποι παίχτες απαντούσαν μ΄ ένα «ναι» ή «όχι». Αν μάντευε σωστά κέρδιζε την κάρτα.
Το παιχνίδι σε διάφορες μορφές, ως εργαλείο μάθησης, ενίσχυσε τις κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες των μαθητών , καλλιέργησε τη φαντασία τους και αύξησε τη δημιουργικότητά τους!