Στο πλαίσιο του National Geographic οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού «ταξίδεψαν» στην Ευρώπη και ήρθαν σε επαφή με την ιστορία, την τέχνη και τα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των χωρών της. Ένα ταξίδι, με όχημα τη φαντασία τους , που ξεκίνησε από τη σχολική αίθουσα προς τις χώρες της Ευρώπης.
Στην πρώτη φάση τα παιδιά απέκτησαν βασικές γνώσεις για τους ευρωπαϊκούς λαούς μέσα από πλούσιο πληροφοριακό υλικό για τη γλώσσα, το νόμισμα, το πολίτευμα, τη θρησκεία, τα φαγητά, τα προϊόντα των χωρών. Παρακολουθώντας σχετικά power points γνώρισαν τα μνημεία τους και «μαγεύτηκαν» από τα αξιοθέατά τους.
Έτσι εξοικειώθηκαν με την Ευρώπη ως ήπειρο, τη γεωγραφική της θέση και τα κράτη που την αποτελούν.
Στο τέλος του «ταξιδιού» επέλεξαν τα σημαντικότερα μνημεία και άρχισαν τη δική τους διερεύνηση. Συνέλεξαν και επεξεργάστηκαν πληροφορίες σχετικά με την ιστορία τους τις οποίες παρουσίασαν στους συμμαθητές τους.
Ακολούθησε έμμεσος έλεγχος των γνώσεων που αποκόμισαν από την ανάπτυξη της πρώτης φάσης μέσω ερωτήσεων και εκπαιδευτικών παιχνιδιών:
- Προσπάθησαν να βρουν τον σωστό συνδυασμό κράτους και πρωτεύουσας ταιριάζοντας τα μολύβια.
- Ο αριθμός του κλήρου οδηγούσε το πιόνι στο αντίστοιχο ευρωπαϊκό κράτος πάνω στον κενό χάρτη και ο παίχτης έπρεπε να βρει το όνομα του κράτους και της πρωτεύουσας.
- Το πιόνι μετακινούνταν πάνω σ΄ ένα επιτραπέζιο πίνακα με εντολές που τα ίδια τα παιδιά δημιούργησαν.
- Ψάχνοντας τη σωστή θέση, τοποθετούσαν τις εικόνες των γνωστών μνημείων πάνω στον χάρτη.
Η σφαιρική και διαθεματική προσέγγιση των χωρών της Ευρώπης στην εκπαιδευτική δράση του National Geographic έδωσε το έναυσμα στους μαθητές να κερδίσουν πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις που τους επιτρέπουν να εξοικειωθούν άμεσα και αποτελεσματικά με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.