Με αφορμή την ενότητα «Η παράσταση αρχίζει» στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εκτενώς το θέατρο, αξιοποιώντας γνώσεις και από το μάθημα της Ιστορίας, ώστε να αντλήσουν πληροφορίες για το αρχαίο ελληνικό θέατρο.
Οι μαθητές του Σχολείου μας έμαθαν πώς ήταν χτισμένο το αρχαίο ελληνικό θέατρο, για το παρασκήνιο, το προσκήνιο, τα καμαρίνια, την ορχήστρα, τη θυμέλη, τις κερκίδες, τα διαζώματα, τα έδρανα, τις παρόδου και σχεδίασαν όλα τα παραπάνω. Εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι οι ηθοποιοί ήταν αποκλειστικά άντρες, οι οποίοι υποδύονταν και τους γυναικείους ρόλους, φορώντας προσωπίδες – προσωπεία. Επιπλέον, ενημερώθηκαν ότι το θέατρο αποτελούσε μέσο εκπαίδευσης και για το λόγο αυτό είχαν θεσπιστεί τα «θεωρικά» εισιτήρια, που πλήρωναν οι οικονομικά επιφανείς, για να μπορούν και οι οικονομικά ασθενείς πολίτες να παρακολουθούν τις θεατρικές παραστάσεις και τους θεατρικούς αγώνες, ενώ ιδιαίτερη μνεία πραγματοποιήθηκε και στους δραματικούς τραγικούς ποιητές, όπως τον Αισχύλο, τον Σοφοκλή, τον Ευριπίδη και τον Αριστοφάνη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι μαθητές και για την Comedia dell’ arte, τη λαϊκή ιταλική αυτοσχέδια κωμωδία, που ήταν δημοφιλής μεταξύ του 16ου και 18ου αιώνα και έγινε σύντομα αγαπητή και εκτός των συνόρων της Ιταλίας, και με έναν από τους βασικούς ηθοποιούς την, τον Αρλεκίνο.
Το όνομα του εν λόγω χαρακτήρα σημαίνει «μικρός διάβολος» και δημιουργήθηκε τον 16ο αιώνα στη Γαλλία. Υπηρετεί συνήθως τον Πανταλόνε, τον Ντοτόρε, αλλά και τον Καπιτάνο, ενώ κατά την εξέλιξη της Comedia dell’ arte είναι από τους βασικότερους χαρακτήρες. Το γυναικείο ανάλογο του Αρλεκίνου, και αρκετές φορές συμπρωταγωνίστριά του επί σκηνής, είναι η Κολομπίνα. Ο Αρλεκίνος φορούσε ένα πολύχρωμο, μπαλωμένο ρούχο. Οι πρώτες μάσκες Αρλεκίνου ήταν από ξύλο, ενώ μετά φτιάχνονταν από δέρμα.
Στη συνέχεια, η ενότητα αυτή συμπληρώθηκε διαθεματικά και με το μάθημα των Μαθηματικών, και πιο συγκεκριμένα, με τη Γεωμετρία, με τα είδη των τριγώνων βάσει των πλευρών τους (ισόπλευρα, ισοσκελή, σκαληνά) αλλά και βάσει των γωνιών τους (οξυγώνια, αμβλυγώνια, ορθογώνια), αφού είχε προηγηθεί σε προγενέστερο χρόνο η διδασκαλία των ειδών της γωνίας. Οι μαθητές έμαθαν να κατασκευάζουν τρίγωνα στο απλό χαρτί ή σε μιλιμετρέ χαρτί είτε με τον χάρακα είτε με τη χρήση του διαβήτη. Ακόμα, πληροφορήθηκαν για το γεωμετρικό σχήμα του κύκλου (ακτίνα, διάμετρο, τόξο, χορδή). Έτσι, τους ζητήθηκε να κατασκευάσουν τον δικό τους ευφάνταστο Αρλεκίνο, γεμάτο ζωηρά και παιχνιδιάρικα χρώματα, ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου της Γλώσσας, αλλά επιστρατεύοντας και τις γνώσεις από τη Γεωμετρία. Στόχος και σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να γνωρίσουν και να εμπεδώσουν τα συγκεκριμένα γεωμετρικά σχήματα, τον τρόπο κατασκευής τους, τη χρήση των γεωμετρικών οργάνων με τρόπο πιο δημιουργικό και ευχάριστο.
Η φαντασία και η δημιουργικότητα των μαθητών εκφράστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Χρησιμοποιήσαν ζωντανά χρώματα, διάφορα και διαφορετικά υλικά και πάνω από όλα τις κατεκτημένες γνώσεις τους. Τα αποτελέσματα ήταν και είναι εκπληκτικά.