Στο πλαίσιο της 8ης ενότητας του γλωσσικού μαθήματος με τίτλο «Το ταξίδι στη Χωχαρούπα» οι μαθητές της Β’ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τα αινίγματα και να διασκεδάσουν με αυτά παίρνοντας μέρος σε ένα… ιδιαίτερο παιχνίδι.
Με αφορμή το εισαγωγικό κείμενο της ενότητας οι μαθητές γνώρισαν τα αινίγματα που αποτελούν καρπό της λαϊκής δημιουργίας και στοιχείο της φιλοσοφίας του λαού μας. Μέσα από τη συζήτηση που αναπτύχθηκε στην τάξη συνειδητοποίησαν τα μορφολογικά χαρακτηριστικά τους και έμαθαν τρόπους σκέψης (στρατηγικές) για να βρίσκουν τη λύση τους (π.χ. ομοιότητες μεταξύ αντικειμένων). Επίσης, παροτρύνθηκαν να ρωτήσουν μέλη της οικογένειάς τους προκειμένου να μάθουν περισσότερα.
Ο ενθουσιασμός των παιδιών όμως και η άμεση ανταπόκρισή τους οδήγησαν στη δημιουργία ενός ιδιαίτερου παιχνιδιού, που θύμιζε κυνήγι θησαυρού! Τα αινίγματα που έφεραν έγιναν κάρτες, οι οποίες τοιχοκολλήθηκαν σε διάφορα σημεία του Σχολείου. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και ανέλαβαν μία αποστολή: σε συγκεκριμένη ώρα διαλείμματος να εντοπίσουν και να λύσουν όσα περισσότερα αινίγματα μπορούν καταγράφοντας τις απαντήσεις τους σε ένα ειδικό έντυπο. Η ομάδα με τις περισσότερες ορθές λύσεις θα ήταν η νικήτρια!
Τα παιδιά έγιναν κυνηγοί και κατάφεραν να λύσουν πολλά από αυτά! Μάλιστα, σε μια προσπάθεια διαθεματικής σύνδεσης με το μάθημα των Μαθηματικών, ενθαρρύνθηκαν να οργανώσουν τις σωστές απαντήσεις τους σε έναν πίνακα ανά ομάδα κι έπειτα να αναπαραστήσουν τα δεδομένα τους με μία γραφική παράσταση.
Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία που «ζωντάνεψε» ακόμη περισσότερο την ώρα του διαλείμματος και του μαθήματος!