Στο πλαίσιο της ενότητας «Ανακαλύπτω τη συμμετρία γύρω μου» των Μαθηματικών της Β’ Δημοτικού, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τη συμμετρία μέσα από τη συμμετοχή τους σε διάφορες ομαδικές δραστηριότητες. Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα συμμετρικά σχήματα, να εντοπίζουν και να σχεδιάζουν τον άξονα ή τους άξονες συμμετρίας, συσχέτισαν την έννοια του συμμετρικού με την έννοια του μισού και συνειδητοποίησαν ότι πολλά από αυτά που μας περιβάλλουν έχουν συμμετρία, αρμονία, κανονικότητα.
Μέσω της ιστορίας της μάγισσας Συμμετρίας, η οποία ζούσε σε ένα κάστρο όπου καθετί ήταν συμμετρικό μέχρι τη στιγμή όπου ένα ξόρκι μετέτρεψε τα πάντα σε μισά, οι μαθητές κλήθηκαν να εργαστούν σε δυάδες, να παρατηρήσουν προσεκτικά τα μισά αντικείμενα στο σχετικό έντυπο που τους δόθηκε, να συζητήσουν και να σχεδιάσουν την υπόλοιπη εικόνα δίνοντας προσοχή στις λεπτομέρειες.
Έπειτα εργαζόμενα τα παιδιά σε ολιγομελείς ομάδες προσπάθησαν να ανακαλύψουν τους άξονες συμμετρίας (εφόσον υπήρχαν) σε διάφορα γεωμετρικά σχήματα. Δίπλωσαν το χαρτί του κάθε σχήματος με ποικίλους τρόπους, έκαναν υποθέσεις και δοκιμές και κατέγραψαν τα ευρήματά τους σε ένα φύλλο απαντήσεων. Ακολούθησε συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων.
Σε επόμενη διδακτική ώρα οι ομάδες επεξεργάστηκαν φωτογραφίες ζώων, φυτών, κτηρίων, πινάκων ζωγραφικής, σημάτων, σημαιών καταλήγοντας στο ότι υπάρχει συμμετρία με την έννοια της αρμονίας στο περιβάλλον μας.
Ολοκληρώνοντας, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να δημιουργήσουν τα δικά τους συμμετρικά σχέδια χρησιμοποιώντας τουβλάκια, γλωσσοπίεστρα ακόμη και κομμάτια παζλ.
Ήταν μια διασκεδαστική εμπειρία κατά την οποία οι μαθητές μας αλληλεπίδρασαν με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τους, πειραματίστηκαν, ανακάλυψαν και έμαθαν!