Skip links

Το πανόραμα της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από τα μάτια των μαθητών της γ’ Γυμνασίου

Με αφορμή τη συμπλήρωση των 200 ετών μετά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και στο πλαίσιο των ποικίλων δράσεων που έχουν σχεδιαστεί από το σύνολο των βαθμίδων της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης για να τιμηθούν και να εορταστούν οι Αγώνες των προγόνων μας, μαθητές και μαθήτριες από τη γ’ Γυμνασίου δημιούργησαν ένα ενδιαφέρον βίντεο, καταγράφοντας τα γεγονότα που αποτελούν ορόσημο της περιόδου.

Με την καθοδήγηση της Διευθύντριας του Γυμνασίου και Φιλολόγου κυρίας Όλγας Κηπιώτη και των καθηγητών Ιστορίας κου Βασίλη Λυμπερόπουλου και κυρίας Δέσποινας Διαθεσοπούλου, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας, μελέτησαν αναλυτικά τις ιστορικές πηγές και δημιούργησαν ένα οπτικοποιημένο υλικό στο οποίο αναβιώνουν οι εργασίες των Α’, Β’ και Γ’ Εθνοσυνελεύσεων της Επιδαύρου, η δράση των Κλεφτών και των Αρματολών στη Στερεά Ελλάδα κατά την Προεπαναστατική Περίοδο, η μάχη στο Χάνι της Γραβιάς (1821) και στα Δερβενάκια (1822). Επιπλέον αναδεικνύεται η επιρροή των μεγάλων επαναστάσεων στην Ελληνική Επανάσταση, η δράση των επαναστατικών κινημάτων το 1820-1821,  καθώς και το κίνημα του φιλελληνισμού.

Κατά τη διάρκεια της βιντεοπαρουσίασης παρακολουθούμε τη στάση των Μεγάλων Δυνάμεων (Μεγάλης Βρετανίας, Γαλλίας και Ρωσίας) απέναντι στην Ελληνική Επανάσταση και την προετοιμασία της, καθώς και τις ζυμώσεις που συνέβαιναν στην ελληνική κοινωνία και στην Οθωμανική αυτοκρατορία τις παραμονές της Επανάστασης.

Οι μαθητές στο ενδιαφέρον υλικό μάς παρουσιάζουν τον ρόλο της ελληνικής και της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας για την υποστήριξη του Αγώνα, καθώς και τις παρακαταθήκες της Επανάστασης, μέσα από το σύνθημα «ελευθερία ή θάνατος», τη συγκρότηση του έθνους – κράτους, την ελληνική διχόνοια αλλά και τη σπουδαιότητά της ως παγκόσμιο γεγονός.

Προβάλλονται, ακόμη, η γλυπτική, η αρχιτεκτονική, η χαρακτική και η ζωγραφική ως μέσα για τη διατήρηση της μνήμης του Αγώνα, ενώ απαντάται το ερώτημα αν η Ελληνική Επανάσταση είναι Επανάσταση μέσα από τη διερεύνηση του νεωτερικού κράτους, της συγκρότησης πολιτικών θεσμών, της βαλκανικής πραγματικότητας, των δυτικών προτύπων και της «Μεγάλης Ιδέας».

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της γ’ Γυμνασίου για τη σημαντική εργασία που πραγματοποίησαν μέσα από την ενδελεχή μελέτη και καταγραφή ιστορικών γεγονότων που καθόρισαν την πορεία της Ελλάδας ως αυτόνομου κράτους δικαίου και δημοκρατίας.

Συγχαρητήρια και στους καθηγητές Ιστορίας που συντόνισαν τη συνολική διαδικασία.

Return to top of page