Skip links

Οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού συν- συγγράφουν τις δικές τους ιστορίες για την Επανάσταση του 1821 αξιοποιώντας τα εργαλεία του Προγράμματος StoryLogicNet και συναντούν ξανά τη συγγραφέα Αριάδνη Δάντε

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού του Σχολείου μας τον Δεκέμβριο συμμετείχαν ανά τμήμα σε ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής, μέσω της πλατφόρμας Microsoft Teams και με την καθοριστική συμβολή της συγγραφέως κ. Σαμαρτζοπάνου Έφης (ψευδ. Αριάδνη Δάντε). Mέσα από αυτή τη διαδικασία εξοικειώθηκαν στη μεθοδολογία και τα χρήσιμα εργαλεία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet (π.χ. Χάρτης Ενσυναίσθησης, Ιστοριοκύβοι, Χάρτης Ιστορίας) και μυήθηκαν στην τέχνη της συν-συγγραφής ιστοριών. Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε ομάδες και, με αφορμή τη σημαντικότατη επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, ανέπτυξαν τις δικές τους ιστορίες. Αξιοποιώντας τη δυνατότητα της ταυτόχρονης συνδιαμόρφωσης ενός αρχείου word από όλα τα μέλη της ομάδας, οι μαθητές άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη, επιστράτευσαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που κατέκτησαν από το Πρόγραμμα SLN, ανέσυραν από τη μνήμη τους γνώσεις ιστορικές και συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους, απολαμβάνοντας τη διαδικασία, προσδίδοντας στην περίοδο του αναγκαστικού εγκλεισμού και στην ηλεκτρονική επικοινωνία μια εξαιρετικά δημιουργική χροιά. Η ενασχόληση των παιδιών με τον υπολογιστή καλλιέργησε στο έπακρο τις ψηφιακές τους δεξιότητες και τον πολυγραμματισμό και συνέβαλε στην εποικοδομητική αξιοποίηση του χρόνου τους. Το αποτέλεσμα, φυσικά, ξεπέρασε τις προσδοκίες όλων!

Με την αφορμή της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, οι μαθητές υποδέχτηκαν ξανά την αγαπημένη συγγραφέα στις ψηφιακές τους τάξεις. Η ίδια είχε μελετήσει όλες τις ιστορίες που είχαν ολοκληρωθεί και διατύπωσε την αξιολόγησή της επιμένοντας τόσο σε όσα κατάφεραν όσο και σε όλα όσα θα μπορούσαν να βελτιώσουν κατά τη μετασυγγραφική διαδικασία οι μαθητές. Στη συνέχεια, παρουσίασε  τα εργαλεία αξιολόγησης του Προγράμματος SLN, προκειμένου να είναι σε θέση να προχωρήσουν σε αυτοαξιολόγηση αλλά και ετεροαξιολόγηση. Τέλος, εξήγησε το τι είναι η ψηφιακή αφήγηση και πώς μπορεί να πραγματοποιηθεί, θέτοντας τον επόμενο στόχο για τους μαθητές μας…Η ψηφιακή συνάντηση έκλεισε με τους μαθητές να διατυπώνουν ερωτήσεις που τους απασχολούσαν, όπως: «Έχετε γράψει κάποιο βιβλίο με άσχημο τέλος; Είναι σωστό να εκτίθενται τα παιδιά σε τέτοιες ιστορίες ή είναι προτιμότερο να προστατεύονται από αυτά;», «Έχετε γράψει ένα βιβλίο για τη συγκεκριμένη Παγκόσμια Ημέρα;», «Συμβαίνει κάτι στη ζωή σας, όταν εμπνέεστε, για να γράψετε ένα βιβλίο;», «Βάζετε δικά σας πρόσωπα στα βιβλία σας;» κτλ.


Return to top of page