Skip links

Οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού μαθαίνουν την έννοια της συμμετρίας

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης προσέγγισαν την έννοια της συμμετρίας. Συγκεκριμένα, εξασκήθηκαν στην αναγνώριση και τη σχεδίαση συμμετρικών σχημάτων και του άξονα συμμετρίας τους και συσχέτισαν την έννοια της συμμετρίας με την έννοια του μισού.

Για την επίτευξη του στόχου, οι μαθητές συμμετείχαν σε επιλεγμένες βιωματικές δραστηριότητες. Πρώτα, γνώρισαν τη μάγισσα Συμμετρία, μια μάγισσα που ζούσε σε ένα μαγεμένο κάστρο μέσα στο οποίο τα πάντα βρίσκονταν σε απόλυτη συμμετρία και αρμονία. Όμως, ένα ξόρκι κατέστρεψε αυτή τη συμμετρία και χώρισε κάθε αντικείμενο στη μέση. Οι μαθητές, εργαζόμενοι σε δυάδες με πολλή προσοχή σχεδίασαν σε έντυπα που τους δόθηκαν το υπόλοιπο μισό της εικόνας, με σκοπό να βοηθήσουν τη μάγισσα να ξαναφτιάξει το κάστρο της.

Έπειτα, εργαζόμενοι ξανά σε ομάδες, ανακάλυψαν τον άξονα συμμετρίας των γεωμετρικών σχημάτων. Σε κάθε ομάδα μοιράστηκαν γεωμετρικά σχήματα αποτυπωμένα σε χαρτί. Σκοπός της δραστηριότητας ήταν, διπλώνοντας με κάθε τρόπο το χαρτί, να συνειδητοποιήσει η ομάδα μόνη της πότε το σχήμα μπορεί να διπλωθεί στη μέση.

Αφού τα παιδιά πειραματίστηκαν με τις δραστηριότητες πάνω στο χαρτί, έγιναν μικροί κατασκευαστές. Με τουβλάκια jenga κατασκεύασαν ό,τι σχήμα ήθελαν και στη συνέχεια ο διπλανός τους έφτιαξε το συμμετρικό του.

Τέλος, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι μαθητές ταξινόμησαν δοσμένα σχήματα σε συμμετρικά και μη συμμετρικά, στηριζόμενοι στην εύρεση άξονα συμμετρίας. Μέσα από την αλληλεπίδραση αυτή, οι μαθητές παρατήρησαν ότι τη συμμετρία δεν τη συναντάμε μόνο στα Μαθηματικά, αλλά υπάρχει παντού γύρω μας, διατηρώντας την «αρμονία»!


Return to top of page