Skip links

Μαθαίνουμε να εξοικονομούμε νερό!

Στο πλαίσιο της Ενότητας της Γλώσσας «Ρώτα το νερό… τι τρέχει», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού έμαθαν περισσότερα για την ανάγκη ορθολογικής χρήσης αυτού του πολύτιμου αγαθού της φύσης και έλαβαν δράση.

«Από πού πίνει νερό η Αθήνα;»

«Γιατί δεν… τελειώνει;»

«Είναι αρκετό για να καλύψει τις ανάγκες περισσότερων από 3 εκατομμύρια κατοίκων της Αττικής;»

Οπτικοακουστικό υλικό της ΕΥΔΑΠ και κείμενα του σχολικού βιβλίου στάθηκαν αφορμή για την ανάπτυξη συζήτησης και προβληματισμού αναφορικά με την εξοικονόμηση του νερού. Οι μαθητές γνώρισαν τις πηγές υδροληψίας της ΕΥΔΑΠ, τους κύριους υδροδότες (Μόρνος & Εύηνος ποταμός), τους βοηθητικούς (λίμνη Υλίκη & ταμιευτήρας Μαραθώνα) και τους εφεδρικούς (υπόγειοι υδατικοί πόροι – γεωτρήσεις). Δόθηκαν απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και σε όσα εύλογα προέκυψαν κι έπειτα τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν για την προώθηση της ορθολογικής χρήσης του.

Σε ρόλο ανιχνευτή διαρροών νερού, αναζήτησαν τον αντίστοιχο μετρητή (ρολόι) στο σπίτι τους και επιλέγοντας ένα χρονικό διάστημα όπου κανείς δε θα χρησιμοποιεί νερό, σημείωσαν την αρχική ένδειξη και μετά το πέρας του διαστήματος, την τελική. Συγκρίνοντας τις δύο τιμές του μετρητή διαπίστωσαν εύκολα την ύπαρξη ή μη διαρροών.

Επίσης, οι μαθητές σκέφτηκαν και αποτύπωσαν στο χαρτί ιδέες για εξοικονόμηση νερού και χρημάτων σε καθημερινές μας δραστηριότητες. Οι εργασίες τους διακόσμησαν τον διάδρομο του Σχολείου μας, ενημερώνοντας και την υπόλοιπη μαθητική κοινότητα.

Τέλος, μια μαθήτριά μας δημιούργησε ένα σχετικό, ιδιαίτερα ενδιαφέρον βίντεο, το οποίο προβλήθηκε στην τάξη και σε παιδιά μικρότερης και μεγαλύτερης ηλικίας κερδίζοντας τις εντυπώσεις!

Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα για την προσπάθεια και το αποτέλεσμα!!!


Return to top of page