Skip links

Μαθαίνοντας περισσότερα στη Στερεομετρία

Με στόχο οι μαθητές της Β΄ δημοτικού να είναι σε θέση να ονομάζουν, να περιγράφουν και να ταξινομούν τρισδιάστατα σχήματα ενεπλάκησαν σε ποικίλες δραστηριότητες με βοηθούς τους χρώματα, πινέλα, πλαστελίνες και φυσικά… τις αισθήσεις τους!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρατήρησαν αντικείμενα που βρίσκονταν γύρω τους και τα ομαδοποίησαν με βάση τα χαρακτηριστικά τους. Οι ομάδες αυτές εμπλουτίστηκαν με αντικείμενα που έφεραν οι μαθητές από το σπίτι, καθώς και με χάρτινες τρισδιάστατες κατασκευές που δημιούργησαν οι ίδιοι. Έπειτα, ονόμασαν την κάθε κατηγορία αντικειμένων, έχοντας εστιάσει στα χαρακτηριστικά των σχημάτων τους και έπλασαν με πλαστελίνη κύβους, ορθογώνια παραλληλεπίπεδα, σφαίρες, κυλίνδρους, κώνους και πυραμίδες.

Στην έννοια του αποτυπώματος των στερεών, οι μαθητές εισήχθησαν μέσα από τη διασύνδεση με το γνωστικό αντικείμενο της Τέχνης. Βυθίζοντας διάφορα αντικείμενα σε χρώμα και έπειτα ακουμπώντας τα σε χαρτόνι, δημιούργησαν επίπεδα σχήματα. Αρχικά, αναγνώρισαν τα σχήματα αυτά και με μολύβι σχεδίασαν τα περιγράμματά τους. Στη συνέχεια, οι «μικροί εικαστικοί» έφτιαξαν τη δική τους ζωγραφιά με γεωμετρικά σχήματα.

Όταν οι μαθητές είχαν εξοικειωθεί αρκετά με τα στερεά, ήρθε η ώρα να κλείσουν τα μάτια και να στηριχτούν στην αφή τους για να αναγνωρίσουν τα σχήματα που ψηλάφιζαν. Το παιχνίδι «Μάντεψε το στερεό!» προκάλεσε τον ενθουσιασμό των παιδιών με αποτέλεσμα να προτείνουν διάφορες παραλλαγές του, για τον ίδιο σκοπό μάθησης.

Ο ρόλος της τεχνολογίας ήταν βοηθητικός σε όλη τη διάρκεια της ενότητας της στερεομετρίας και ενίσχυσε ιδιαίτερα τη σύνδεση των μαθηματικών με την καθημερινή ζωή!


Return to top of page