Skip links

Βραχογραφίες από τους μαθητές της Γ’ Δημοτικού

Οι πρωτόγονοι άνθρωποι δεν ήξεραν να γράφουν, γιατί απλούστατα δεν υπήρχε γραφή. Είχαν, όμως, την επιβεβλημένη ανάγκη να επικοινωνήσουν. Οι άναρθρες κραυγές δεν τους κάλυπταν. Έπρεπε να «ανακαλύψουν» και να εξελίξουν έναν ακόμα τρόπο να «συνομιλήσουν». Οι ζωγραφιές στις πέτρες και στους βράχους των σπηλαίων δεν έπαιζαν μόνο διακοσμητικό ρόλο. Δεν ήταν μόνο μια ακόμα πηγή πληροφοριών για την καθημερινή τους ζωή, αλλά αποτελούσαν και μια δίοδο επικοινωνίας μεταξύ τους. Τα σχέδιά τους τα αντέγραφαν από τη φύση και τους νόμους της, καθώς την παρατηρούσαν. Δε χρησιμοποιούσαν γεωμετρικά γραμμικά σχήματα. Η φύση δεν είχε σχήματα. Δεν έχει σχήματα. Σχεδίαζαν με γραμμές καμπύλες. Χρωμάτιζαν, εκμεταλλευόμενοι και πάλι τη μητέρα φύση. Τα χρώματα τα έβρισκαν από τα άνθη και τα φυτά. Για αυτό και χρησιμοποιούσαν γήινες αποχρώσεις.

Στους μαθητές της Γ΄ Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης δόθηκε η ευκαιρία, ώστε όσα διδάχτηκαν στην τάξη, να τα εφαρμόσουν και να δημιουργήσουν εκπληκτικές  βραχογραφίες, ακολουθώντας μια απλή και εύκολη τεχνική. Ο ενθουσιασμός τους ήταν έκδηλος και διάχυτος και ανυπομονούσαν να φτάσει εκείνη η στιγμή, που θα παραστήσουν τους «πρωτόγονους» ζωγράφους των βράχων. Σε πέτρες «χάραξαν» με μολύβι τα σχέδια τους, τα χρωμάτισαν με σκιές ματιών και πέρασαν το περίγραμμά τους με λεπτό μαύρο μαρκαδοράκι.

Τα αποτελέσματα «προϊστορικών καλλιτεχνών» ήταν πραγματικά συναρπαστικά! Η δραστηριότητα αυτή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Τα παιδιά χάρηκαν τη διαδικασία και για ακόμα μια φορά μας δικαίωσαν αποδεικνύοντας ότι, μπορούν να κάνουν θαύματα.


Return to top of page