Skip links

Η Β’ Δημοτικού εξοικειώνεται με τους τουριστικούς οδηγούς και τους χάρτες

Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας «Ένα βιβλίο που σε ταξιδεύει», οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τους τουριστικούς οδηγούς και τους χάρτες. 

Αρχικά, επεξεργάστηκαν το περιεχόμενο και τη δομή των τουριστικών οδηγών που έφεραν στην τάξη και εντόπισαν τις πληροφορίες που περιλαμβάνουν. Έπειτα, με στόχο να εξασκηθούν στην «ανάγνωση» των χαρτών τους και στην αναζήτηση πληροφοριών από αυτούς (π.χ. διαδρομές, αξιοθέατα), μελέτησαν διάφορα είδη χαρτών, τουριστικών, πολιτικών, γεωφυσικών, παρατήρησαν τα χρώματα και τα σύμβολά τους και προσπάθησαν να τα αποκωδικοποιήσουν και να τα ομαδοποιήσουν κάνοντας υποθέσεις και συγκρίσεις. Τέλος, έμαθαν να ανατρέχουν και να διαβάζουν το υπόμνημα, για να πληροφορούνται για την κλίμακα του κάθε χάρτη και την ερμηνεία των συμβόλων του.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε για τους μαθητές του Β3, η δημιουργία του δικού τους χάρτη! Αφού παρατήρησαν ανά κομμάτι τον γεωφυσικό χάρτη της Ελλάδας και αντιλήφθηκαν τι είναι το υπόμνημα και τα σύμβολά του, οι μικροί μαθητές έγιναν μικροί χαρτογράφοι. Ζωγράφισαν το δικό τους μαγικό νησί με τα αντίστοιχα χρώματα που επέλεξε ο καθένας, αποτύπωσαν έναν γεωφυσικό χάρτη και τέλος συμπλήρωσαν το δικό τους υπόμνημα. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό!

Οι μαθητές του Β2 αναζήτησαν πληροφορίες που θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται σε έναν τουριστικό οδηγό για το κέντρο της Αθήνας και για ένα τμήμα της Ανατολικής Αττικής που περιλαμβάνει το Σχολείο μας. Στη συνέχεια, κατέγραψαν ερωτήσεις από τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν και έτσι, δημιούργησαν τα δικά τους επιτραπέζια παιχνίδια! Η επιφάνεια πάνω στην οποία έπαιξαν οι μαθητές το παιχνίδι τους ήταν τουριστικοί χάρτες των αντίστοιχων περιοχών και οι πόντοι δίνονταν στο υπόμνημα! Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος καθώς «περπάτησαν» από το Μουσείο της Ακρόπολης μέχρι το Καλλιμάρμαρο αλλά και από το σπίτι τους στους κοντινούς αρχαιολογικούς χώρους, τις παραλίες αλλά και την Εκπαιδευτική Αναγέννηση!


Return to top of page