Στο πλαίσιο των μαθημάτων Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (ΚΠΑ) και Πληροφορικής, οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού ασχολήθηκαν με μια δημιουργική και διαθεματική εργασία, με αφορμή τις ενότητες «Το κράτος» και «Το πολίτευμα και οι μορφές του».
Η δραστηριότητα είχε ως στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα διαφορετικές χώρες του κόσμου, εξερευνώντας στοιχεία όπως:
- τα σύνορα και την έκταση της χώρας,
- τον πληθυσμό,
- το πολίτευμα,
- τη θρησκεία,
- τη σημαία,
- το νόμισμα,
- και ενδιαφέρουσες πληροφορίες τύπου «Ήξερες ότι…».
Τα στάδια της εργασίας
Στάδιο 1:
Στα πρώτα μαθήματα της Πληροφορικής, οι μαθητές δημιούργησαν παρουσιάσεις (PowerPoint) για πόλεις της επιλογής τους. Με αφορμή τις αντίστοιχες ενότητες της ΚΠΑ, εμπλούτισαν τις εργασίες τους με επιπλέον πληροφορίες για τη χώρα στην οποία ανήκει η πόλη.
Μερικοί μαθητές μάλιστα ανέλαβαν πρωτοβουλία και δημιούργησαν ατομικά παρουσιάσεις, τις οποίες παρουσίασαν στην τάξη.
Στάδιο 2:
Οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν μεταφέρθηκαν σε μικρά χαρτονάκια, γραμμένες σε μορφή bullet points.
Παράλληλα, σε εκτυπωμένο ασπρόμαυρο χάρτη του κόσμου, οι μαθητές ζωγράφισαν με χρώματα τις σημαίες των χωρών που μελέτησαν.
Στάδιο 3:
Ο ολοκληρωμένος χάρτης, γεμάτος σημαίες, αναρτήθηκε στον φελλοπίνακα της τάξης.
Οι μαθητές τοποθέτησαν πινέζες στις χώρες που ερεύνησαν και, με τη βοήθεια σκοινιών, συνέδεσαν τις πινέζες με τα αντίστοιχα χαρτονάκια που περιείχαν τις πληροφορίες.
Η εργασία αυτή έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να συνδυάσουν τη γνώση με τη δημιουργικότητα, να εργαστούν ομαδικά και να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας, παρουσίασης και οπτικής οργάνωσης της πληροφορίας.
Μέσα από τη διαδικασία, γνώρισαν καλύτερα τον κόσμο και τα πολιτεύματα που τον διέπουν — μα κυρίως, καλλιέργησαν την κριτική σκέψη και τη συνεργατική μάθηση.
