Στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, και συγκεκριμένα της ενότητας «Ένα σχολείο για όλους», οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν σε μια δημιουργική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δραστηριότητα. Τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν μια χώρα ή πόλη της προτίμησής τους και να συγκεντρώσουν πληροφορίες για το εκπαιδευτικό της σύστημα, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται το σύστημα ειδικής εκπαίδευσης.
Αρχικά, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν συγκεκριμένους ρόλους, όπως γραμματείς, ζωγράφοι και παραγωγοί ιδεών. Συνεργάστηκαν αρμονικά, αντάλλαξαν απόψεις και αποτύπωσαν στο χαρτί τις σκέψεις τους σχετικά με το πώς φαντάζονται ότι είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα που επέλεξαν, πώς μπορεί να είναι διαρθρωμένες οι τάξεις, αλλά και αν θεωρούν πως η εκπαίδευση εκεί είναι φιλική και συμπεριληπτική προς τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα, κάθε ομάδα αναζήτησε και επεξεργάστηκε πληροφορίες για το εκπαιδευτικό σύστημα και το σύστημα ειδικής αγωγής της χώρας που είχε επιλέξει, εμπλουτίζοντας έτσι το υλικό της. Οι ζωγράφοι της κάθε ομάδας αποτύπωσαν εικαστικά τα ευρήματα και τις ιδέες, δίνοντας στο τελικό αποτέλεσμα μια πιο χαρούμενη και δημιουργική μορφή.
Οι χώρες και οι πόλεις που επιλέχθηκαν για την έρευνα ήταν η Σερβία, το Παρίσι, η Βαρκελώνη και η Σιγκαπούρη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές όχι μόνο γνώρισαν διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα, αλλά συνειδητοποίησαν και τη σημασία της ισότητας και της αποδοχής στη μάθηση. Κατέληξαν έτσι στο συμπέρασμα ότι ένα πραγματικά «σχολείο για όλους» είναι εκείνο που αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα, ενθαρρύνει τη συνεργασία και δίνει σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να αναπτυχθεί και να προοδεύσει.
