«9η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας».
Μια τέτοια ανακοίνωση ήταν αρκετή για να ενεργοποιήσει σκέψεις και προβληματισμούς σε μαθητές και μαθήτριες της Ε’ Δημοτικού και η συζήτηση ξεκίνησε.
«Υπάρχει αντίστοιχη μέρα και για άλλες γλώσσες;»
«Δηλαδή όλος ο κόσμος γιορτάζει τη γλώσσα μας;»
«Τόσο σημαντική είναι η γλώσσα μας;»
Για να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα δόθηκαν τα ερεθίσματα ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τη γλώσσα μας και να καταλάβουν τον συμβολισμό της ημέρας. Παρακολούθησαν αποσπάσματα από ομιλίες εξεχουσών προσωπικοτήτων όπως του κύριου Γεώργιου Μπαμπινιώτη και της κυρίας Ελένης Γλύκατζη Αρβελέρ με θέμα τη γλώσσα μας , το ταξίδι της στον χρόνο , την άρρηκτη σχέση της με την ιστορία μας και την επιρροή της στις άλλες γλώσσες.
Με τη βοήθεια λογισμικού παρακολούθησαν τη διαρκή της παρουσία εδώ και 4.000 χρόνια σε περιοχές ανά τον κόσμο ενώ παράλληλα άκουσαν ανθρώπους από πολλές χώρες του κόσμου να προφέρουν λέξεις της γλώσσας τους που – όπως διαπιστώσαμε με ενθουσιασμό – δανείστηκαν από την ελληνική.
Κατέληξαν στο συμπέρασμα μέσα από τη συζήτηση ότι πολλές από αυτές αφορούν αξίες, επιστήμες καθώς και ότι λέξεις με ελληνικές ρίζες κυριαρχούν στην ιατρική. Η διαπίστωση αυτή εντυπωσίασε τα παιδιά που πήραν τη σκυτάλη και με εργαλείο το Google Translate βρήκαν πώς είναι σε άλλες γλώσσες λέξεις όπως «δημοκρατία» , «γεωμετρία» , «μαθηματικά» , «μελωδία» κ.ά. . Τα ευρήματα της έρευνάς τους πολλά και σπουδαία τούς έδωσαν την έμπνευση να δημιουργήσουν ζωγραφιές, κατασκευές και αφίσες , ώστε να εκφράσουν τον συμβολισμό της γλώσσας μας και τη σπουδαιότητά της. Η δράση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια της τάξης και τη διακόσμηση της αίθουσας με αυτές. Η εμπειρία αυτής της δράσης έδωσε νέα ώθηση στα παιδιά να προσεγγίσουν με μεγαλύτερη αγάπη και θαυμασμό το μάθημα της γλώσσας και όλα όσα μπορεί να τους προσφέρει!