Την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου τίμησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού και φέτος! «Ταξίδεψαν» πίσω στον χρόνο με τη βοήθεια κειμένων του ΒΜ τους, κατάλληλα σχεδιασμένων παρουσιάσεων των δασκάλων τους, παράλληλων κειμένων και πλούσιου εποπτικού υλικού (video και εκπαιδευτικών παιχνιδιών). Επιχείρησαν να γνωρίσουν καλύτερα τα γεγονότα και το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο , ώστε να αισθανθούν το μεγαλείο των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης.
Η όλη διαδικασία εξασφάλισε την ενεργό συμμετοχή των παιδιών. Πραγματοποίησαν βιωματικές δραστηριότητες κατά τις οποίες μπήκαν στη θέση των προσώπων των γεγονότων προσπαθώντας να διατυπώσουν τα συναισθήματα και τις απόψεις τους. Επιπλέον, μελέτησαν έργα τέχνης που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση , τα οποία επιχείρησαν να «ζωντανέψουν» δίνοντας φωνή στα εικονιζόμενά πρόσωπα. Ακολούθησε αγώνας puzzle με τους ήρωες του 1821 και ένα ιδιαίτερο παιχνίδι , στο οποίο σε δυάδες τα παιδιά απαντούσαν βασικά ερωτήματα για τα γεγονότα και τα πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 . Σε ένα ταμπλό με εικόνες και φράσεις σχετικές με όσα είχαν συζητήσει και μελετήσει έπρεπε να εντοπίσουν τη σωστή απάντηση και παράλληλα να οργανώσουν τα βήματα που απαιτούνται , για να φτάσουν στο σωστό τετραγωνάκι χωρίς να πέσουν στις βόμβες! Έπειτα, ανά τμήμα δημιούργησαν με τη βοήθεια του λογισμικού storyjumper το δικό τους βιβλίο για τα πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης, στο οποίο κατέγραψαν με λίγα λόγια όσα συγκράτησαν για καθεμιά από τις σπουδαίες φυσιογνωμίες που γνώρισαν στην πορεία της δράσης τους. Στο πλαίσιο των Μαθηματικών τις ημέρες αυτές η Γεωμετρία έδωσε την έμπνευση και τη δυνατότητα να κατασκευάσουν την ελληνική σημαία πρώτα σε μιλιμετρέ χαρτί κι έπειτα σε χαρτόνι! Τέλος, την ημέρα της γιορτής κατασκεύασαν ένα τρίπτυχο με τον αγαπημένο τους ήρωα και πληροφορίες για τα βασικά στοιχεία της Επετείου. Την κατασκευή ολοκλήρωσαν με την τοποθέτηση QR CODE που οδηγούσε στο βιβλίο που δημιούργησαν. Με αυτό τον τρόπο εξοικειώθηκαν με τη δημιουργία επαυξημένης πραγματικότητας.
Όλες οι δραστηριότητες κατάφεραν να συναρπάσουν τα παιδιά , ώστε να απολαύσουν το γνωστικό τους ταξίδι, ενώ παράλληλα τα βοήθησαν να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα , η ομαδικότητα και ο ψηφιακός γραμματισμός.