Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, οι μαθητές της γ’ Γυμνασίου δραστηριοποιήθηκαν στα πεδία της δημιουργικής γραφής, του λόγου και του αντιλόγου (διττοί λόγοι), της εικαστικής δημιουργίας, πάνω σε ποικίλη θεματολογία, με βάση τα λογοτεχνικά κείμενα που επεξεργάστηκαν. Όλες οι δραστηριότητες βοήθησαν τους μαθητές να οξύνουν την αναγνωστική τους απόκριση στα κείμενα, να εμβαθύνουν τον προβληματισμό τους στα θέματα που πραγματεύονταν, να ενισχύσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Σε μια από αυτές τις απόπειρες, οι μαθητές έγραψαν δικά τους κείμενα βασισμένα στο διήγημα «Το ποτάμι» του Αντώνη Σαμαράκη, από τη συλλογή Ζητείται Ελπίς, είτε δίνοντας διαφορετικό τέλος στην ιστορία είτε παρουσιάζοντας την αφήγηση σπονδυλωτά από την πλευρά ενός άλλου χαρακτήρα. Σκοπός ήταν ο προβληματισμός των μαθητών πάνω στο διαχρονικό ζήτημα «Ειρήνη – Πόλεμος», στον παραλογισμό και την ωμότητα του πολέμου. Οι μαθητές συνέθεσαν κείμενα με πρωτοτυπία, πειραματίστηκαν με τη μορφή και τον λόγο, προσάρμοσαν την αφήγηση για να αποδοθεί συγκεκριμένο ύφος και νόημα, πετυχαίνοντας συγκίνηση και βαθύ προβληματισμό για τη φύση του πολέμου και τη σκληρή δοκιμασία στην οποία υποβάλλει τους ανθρώπους.
Η παρουσίαση των εργασιών μέσα στο μάθημα προκάλεσε πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και κέρδισε τις εντυπώσεις των συμμαθητών.