Οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων επέλεξαν να διαβάσουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο μέσα από μια λίστα που τους δόθηκε από τους δασκάλους τους. Η λίστα αυτή περιλάμβανε πέντε βιβλία:
- «Ο κύριός μου», Ζωρζ Σαρή
- «Το πνεύμα του χιονιού», Maja Lunde
- «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας», Oscar Wilde
- «Τα παιδιά του γαλάζιου πλανήτη», Αντρί Σνερ Μάγκνασον
- «20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα», Ιούλιος Βερν
Κάποιοι μαθητές φυσικά διάλεξαν κι άλλα βιβλία ανάλογα με τις προτιμήσεις τους. Σκοπός ήταν άλλωστε να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία στα παιδιά.
Παράλληλα, ακολούθησαν δραστηριότητες μετά την ανάγνωση κάθε βιβλίου. Οι μαθητές έπρεπε να σημειώσουν δέκα λέξεις που τους έκαναν εντύπωση γράφοντας σύντομα τη σημασία τους. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
Στη συνέχεια, προετοίμασαν την παρουσίαση της αγαπημένης τους σκηνής με δημιουργικό τρόπο, δίνοντας έναν τίτλο στη σκηνή που επέλεξαν! Έτσι, έφτιαξαν μια αφίσα, μια ζωγραφιά, ένα κόμικ, μια μακέτα ή κάποια άλλη κατασκευή, μια παρουσίαση power point ή/και βίντεο. Με την επιστροφή τους στο Σχολείο όλοι οι μαθητές παρουσίασαν μέσα στην τάξη την αγαπημένη σκηνή από το βιβλίο τους με όποιον τρόπο είχε διαλέξει ο καθένας.
Τέλος, για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας μέσα στην τάξη οι μαθητές και οι δάσκαλοι της Δ’ Δημοτικού διαβάζουν όλοι μαζί ένα βιβλίο του Γεώργιου Μπουμπούση με τίτλο «Πιο πολύ κι από βιντεοπαιχνίδι». Τα παιδιά περιμένουν με ανυπομονησία την ώρα της ανάγνωσης του βιβλίου, ενώ οι δάσκαλοι βρίσκουν ευκαιρία για να συζητήσουν διάφορα θέματα που προκύπτουν μέσα από το βιβλίο σχετικά με τη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών.