Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, οι μαθητές της Β’ Δημοτικού είχαν την ευκαρία να συζητήσουν για τους διάφορους τρόπους μετάδοσης της πληροφορίας εστιάζοντας περισσότερο στις εφημερίδες και στο περιεχόμενό τους.
Αρχικά, μέσα από τα κείμενα του σχολικού εγχειριδίου, οι μαθητές παρατήρησαν σχολικές εφημερίδες και συζήτησαν για τα δικά τους βιώματα.
Έπειτα, προκειμένου να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά είδη εφημερίδων και για να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν το κατάλληλο λεξιλόγιο σχετικά με την περιοδικότητά τους, το μέγεθος και τη θεματολογία τους, τα παιδιά ξεφύλλισαν τις εφημερίδες που έφεραν στην τάξη εργαζόμενα σε ολιγομελείς ομάδες, τις σύγκριναν και τις ταξινόμησαν.
Στη συνέχεια προσπάθησαν να καταλήξουν σε κάποια συμπεράσματα ως προς το γενικότερο περιεχόμενο των εφημερίδων. Μελέτησαν με μεγαλύτερη προσοχή τα έντυπα που είχαν μπροστά τους και παρουσίασαν τα ευρήματά τους στην υπόλοιπη τάξη. Άρθρα ειδησεογραφικά και όχι μόνο, φωτογραφίες, συνεντεύξεις, βιβλιοπαρουσιάσεις, χρήσιμες πληροφορίες για τον καιρό, σταυρόλεξα, αγγελίες, σκίτσα, γελοιογραφίες, διαφημίσεις είναι μερικά από όσα ανέφεραν.
Μέσα από αυτή την ενδιαφέρουσα διαδικασία, γεννήθηκε η ιδέα στους μαθητές να φτιάξουν τη δική τους εφημερίδα, επιλέγοντας οι ίδιοι το όνομα, τη μορφή και τη θεματολογία της! Και όντως… Με πολύ ενθουσιασμό έγινε καταμερισμός των αρμοδιοτήτων στα μέλη των τμημάτων της Β’ Δημοτικού και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα οι εφημερίδες τους ήταν έτοιμες να εκδοθούν!
Οι εφημερίδες αυτές δεν τυπώθηκαν σε πολλά αντίτυπα, ούτε πουλήθηκαν. Φωτοτυπήθηκαν, όμως, για να μείνουν ενθύμιο στα χέρια των παιδιών!