Με πρωτιές και εξαιρετικές επιτυχίες συμμετείχαν οι Μαθητικές Ομάδες από το Γυμνάσιο και το Λύκειο του Σχολείου μας στους Προκριματικούς Αγώνες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στην κατηγορία Future Innovators που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η Μαθητική Ομάδα ‘’Minders’’ του Λυκείου παρουσιάζοντας το project ‘’Remind’’ διακρίθηκε ως η 2η Καλύτερη Ομάδα πανελλαδικά και εξασφάλισε τη συμμετοχή της στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2022 «Το Ρομπότ, ο Φίλος μου» που θα διεξαχθεί στη Γερμανία. Τα μέλη της Ομάδας είναι οι μαθητές Γιάννης Γκαμαλέτσος, Ορέστης Ζηκούλης, Διονύσης Κανέλλης, Θάνος Κοτσόκολος, Γιώργος Κλωνής.
Στην 1η θέση ως Καλύτερη Ομάδα σε πανελλαδικό επίπεδο διακρίθηκε η Μαθητική Ομάδα του Γυμνασίου ‘’Minders Junior’’ με τους μαθητές Ευάγγελο Δασκαλόπουλο και Οδυσσέα Κεσεντέ και αναπληρωματικό μέλος τον Αλέξανδρο Ηλιάδη.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για τις σημαντικές επιτυχίες τους καθώς και στους Προπονητές Ρομποτικής κκ Δημήτρη Μωραϊτη, Ιάσονα Ταούκη και Τίμο Τρυφωνίδη.
*Λίγα λόγια για τα projects
Λύκειο – “REmind”:
To project “REmind”, αποτελεί έναν εικονικό φίλο, ο οποίος δημιουργεί τα κίνητρα ώστε να ανακυκλώνουν οι πολίτες. Αξιοποιώντας ένα σύστημα πόντων, οι οποίοι κερδίζονται με κάθε σκουπίδι που ανακυκλώνεται και μόλις έχουν συσσωρευτεί αρκετοί πόντοι, μπορούν να εξαργυρωθούν για κάποια ανταμοιβή.
Το project χωρίζεται σε δυο επιμέρους μέρη:
1ο Κάδος ανακύκλωσης: Δημιουργήθηκε ένας κάδος που έχει την ιδιαιτερότητα και το πλεονέκτημα να διαχωρίζει τα σκουπίδια που λαμβάνει σε 5 κατηγορίες, από τις οποίες οι 4 είναι ανακυκλώσιμες και η 5η στέλνεται για επιπλέον ανάλυση. Με αυτόν τον τρόπο η διαδικασία της ανακύκλωσης αυτοματοποιείται και γίνεται ευκολότερη για τους πολίτες, οι οποίοι δεν χρειάζεται να προβληματίζονται για το πώς θα διαχωρίσουν τα σκουπίδια μόνοι τους. Η διαδικασία γίνεται ακόμα πιο απλή γιατί οι κάδοι είναι εύκολοι στη μεταφορά και στην εγκατάσταση.
2ο Εφαρμογή: Η εφαρμογή αποτελεί το στάδιο του project το οποίο κινητοποιεί τους χρήστες να ανακυκλώνουν, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα πόντων, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κερδίσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την οθόνη που βρίσκεται σε κάθε κάδο RΕmind, η οποία προβάλει ένα QR code, κάθε φορά που κάποιος πετάει σκουπίδια, η εφαρμογή σαρώνει το QRcode και επιβραβεύει τον χρήστη με τους πόντους που αναλογούν στα σκουπίδια που έχει πετάξει. Ύστερα όταν ο χρήστης έχει συγκεντρώσει αρκετούς πόντους, η εφαρμογή του παρέχει μια ποικιλία από επιλογές για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξαργυρώσει τους πόντους του. Μια από τις πιο βασικές επιλογές που προτείνει η εφαρμογή είναι η εξαργύρωση πόντων για τη μείωση ή την ολική κάλυψη των ενεργειακών δαπανών του χρήστη. Τέλος, ένα σύστημα κλειστού κυκλώματος καμερών εντοπίζει τους ανθρώπους που έχουν στην κατοχή τους εύκολα αναγνωρίσιμα σκουπίδια. Έτσι, η εφαρμογή ενημερώνεται συνεχώς για τους χρήστες που κυκλοφορούν με σκουπίδια και στέλνεται σε αυτούς μια φιλική υπενθύμιση με σκοπό να διασφαλιστεί η ανακύκλωση του προϊόντος.
Γυμνάσιο – “Meye FRIEND”:
Η Μαθητική Ομάδα του Γυμνασίου κατασκεύασε ένα ρομπότ που έχει ως στόχο τη συνοδεία ανθρώπων που ανήκουν κυρίως στην τρίτη ηλικία, σε οποιοδήποτε μέρος επιθυμούν να πάνε, την παροχή βοήθειας στους ηλικιωμένους και τη συνεχή ενημέρωση ότι είναι καλά στην υγεία τους.
Το ρομπότ φέρει δυο χρώματα, κόκκινο και πράσινο, ώστε μέσω αυτών να είναι δυνατή η ενημέρωση και η γνώση της τοποθεσίας του.
Επιπλέον, χάρη στις συντεταγμένες από τα χρώματα είναι εφικτή η εντολή “Follow Me”. Μέσω αυτής της εντολής το ρομπότ εντοπίζει τον πιο γρήγορο δρόμο για να φτάσει στον ιδιοκτήτη του, προσπερνώντας ακόμα και εμπόδια, αν χρειαστεί.
Επιπλέον βοηθητικές λειτουργίες στις οποίες μπορεί να αξιοποιηθεί είναι η βοήθεια του ιδιοκτήτη για εύρεση τοποθεσίας super markets, φαρμακείων, σπιτιού, η παρατήρηση του φωτεινού σηματοδότη και η κατανόηση αν είναι σε πράσινο ή κόκκινο και η ειδοποίηση του χειριστή αν είναι βράδυ.
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη το γεγονός ότι αν ο ιδιοκτήτης πάθει κάτι, υπάρχει η δυνατότητα αποστολής μηνύματος και ειδοποίησης ενός συγγενικού προσώπου, μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής.
Η εφαρμογή αυτή έχει 7 τύπους μηνυμάτων, από τους οποίους ο τελευταίος χρησιμεύει στο να ολοκληρωθεί η επικοινωνία με το ρομπότ. Επιπλέον, εφικτή είναι η σύνδεση και η αποστολή μηνύματος στο ρομπότ μέσω Bluetooth.
Τέλος, το ρομπότ διαθέτει Sound Sensor χάρη στο οποίο μπορεί να ακούσει οποιονδήποτε δυνατό ήχο και στη συνέχεια να ρωτήσει τον ιδιοκτήτη του, αν όλα είναι εντάξει.
Το συγκεκριμένο project μας θα μπορούσε να αποτελέσει μία καλή αρχή για την ανάπτυξη φιλικής σχέσης ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ρομπότ. Μια σχέση συνεργασίας και αλληλοβοήθειας, η οποία θα οδηγήσει σε ένα καλύτερο αύριο.