Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Δημοτικού πραγματεύτηκαν το κεφάλαιο που αφορούσε τη δράση των Κλεφτών και των Αρματολών τα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Αφού μελέτησαν τον τρόπο ζωής τους στα δύσβατα λημέρια, τις συνήθειές τους, καθώς και τις τακτικές που ακολουθούσαν, για να αντιμετωπίζουν τους Τούρκους και αντιλήφθηκαν τον θαυμασμό που έτρεφαν οι υπόδουλοι Έλληνες προς το πρόσωπό τους, αποφάσισαν να τους τιμήσουν με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο για την καθοριστική συμβολή τους στον Αγώνα της Ανεξαρτησίας. Έτσι, ξεκίνησε η αναβίωση μιας αγαπημένης και αρκετά χαρακτηριστικής συνήθειας των Κλεφτών. Κάθε ομάδα Κλεφτών είχε το δικό της λάβαρο, το δικό της μπαϊράκι, με σύμβολα και χρώματα που αντιπροσώπευαν μηνύματα, συνθήματα, ιδέες, ιδανικά και αξίες. Έτσι, λοιπόν, οι μαθητές, γυρνώντας πίσω στον χρόνο, σχεδίασαν και κατασκεύασαν τα δικά τους μπαϊράκια, όπως ακριβώς θα ήθελαν να είναι, αν ζούσαν οι ίδιοι σε εκείνα τα πολυτάραχα χρόνια. Καθένας παρουσίασε το δημιούργημά του στην ολομέλεια της τάξης και εξήγησε την ιδιαίτερη σημασία που θα είχαν τα χρώματα, τα σχέδια και τα σύμβολα για τη δική του ομάδα Κλεφτών.