Η ενότητα του λόγου σε κάθε του διάσταση, προφορικού ή γραπτού, αρχαίου ή σύγχρονου, αποτελεί ανάγκη για την βαθύτερη και ουσιαστικότερη ερμηνεία του κόσμου. Η γλώσσα είναι το κλειδί που ξεκλειδώνει κάθε σκέψη, κάθε έμπνευση. Στο πλαίσιο, λοιπόν, της διδασκαλίας των μαθημάτων των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας, οι μαθητές της Α’ Λυκείου επιχείρησαν να δώσουν ζωή και κίνηση σε ένα ιστορικό συμβάν που καταγράφεται στα «Ελληνικά» του Ξενοφώντα.
Υπό την καθοδήγηση του ιστορικού-φιλόλογου κ. Βασίλη Λυμπερόπουλου και των διδασκουσών του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών κυρίας Δέσποινας Διαθεσόπουλου, κυρίας Άννας Κουρδή και κυρίας Τερψιχόρης Παπαδάτου, οι μαθητές δραματοποίησαν θεατρικά τη σύλληψη και καταδίκη ενός εκ των Τριάκοντα Τυράννων, του Θηραμένη.
Ο στόχος της απόπειρας ήταν πολλαπλός: από τη μια η εμπέδωση της διδακτέας ύλης των Αρχαίων Ελληνικών και η εμβάθυνση στα ιστορικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης εποχής κι από την άλλη η αισθητική απόλαυση που προσφέρουν τέτοιες ευκαιρίες στους μαθητές. Με δράσεις όπως αυτή, οι μαθητές διατηρούν ασβέστη στην μνήμη τους την πεποίθηση ότι τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία δεν είναι μόνο αντικείμενα κοπιώδους θεωρητικής μελέτης αλλά και αποτελούν οχήματα για αληθινή ψυχαγωγία με έμφαση στον ομαδοσυνεργατικό της χαρακτήρα.