Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025 είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας «Κάν’ το Σωστά», το οποίο υλοποιείται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Το Πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης των μαθητών μας σε θέματα υγείας και προσωπικής ασφάλειας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ι.Ο.ΑΣ. έχει σχεδιαστεί από έμπειρους εκπαιδευτικούς και ειδικούς συγκοινωνιολόγους, ενώ υλοποιείται από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος οι μαθητές μας γνώρισαν μέσα από βιωματικές διαδικασίες τους κινδύνους των δρόμων, τις συνέπειες των λανθασμένων αποφάσεων και κακής συμπεριφοράς, τα λάθη που κάνουν οι οδηγοί στον δρόμο και τους κινδύνους που μπορούν αυτά να προκαλέσουν.
Οι μαθητές χρησιμοποίησαν τους ακόλουθους προσομοιωτές κινητής μονάδες:
- Προσομοιωτή ανατροπής αυτοκινήτου: σε ένα όχημα φυσικού μεγέθους το οποίο περιστρέφεται 360ο γύρω από το διαμήκη άξονά του. Παρά το γεγονός ότι η ταχύτητα ανατροπής είναι χαμηλή, ο προσομοιωτής πέρασε με μεγάλη αμεσότητα στα παιδιά, μηνύματα για την αξία της χρήσης ζώνης.
- Προσομοιωτή σύγκρουσης: η συγκεκριμένη κατασκευή προσομοιώνει εμπρόσθια σύγκρουση με μικρή ταχύτητα. Παρόλα αυτά, η δύναμη που ασκείται στο σώμα των χρηστών κάνει τους περισσότερους να πιστεύουν πως η σύγκρουση ήταν με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα. Αποτέλεσε ένα εξαιρετικό εργαλείο για συζήτηση σχετικά με τη χρήση ζώνης ασφαλείας σε χαμηλές ταχύτητες.
- Γυαλιά προσομοίωσης μέθης: αλλοιώνουν το οπτικό πεδίο του χρήστη, προσομοιάζοντας πώς βλέπει όταν είναι υπό την επήρεια αλκοόλ σε διαφορετικές τιμές. Ο χρήστης καλείται να ολοκληρώσει απλές διαδικασίες φορώντας τα, όπως το να περπατήσει με μικρά βήματα γύρω από τους κώνους.
Η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών του Σχολείου μας ήταν ιδιαίτερα σημαντική καθώς οι σημερινοί μαθητές αποτελούν τους αυριανούς οδηγούς, συνεπώς η εκπαίδευση και η συμβολή μας στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της στάσης ζωής τους μελλοντικά είναι καθοριστική.