Στον Τελικό της Ανοικτής Κατηγορίας του Πανελλήνιου Διαδικτυακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci» για μαθητές Γ’ – ΣΤ’ Δημοτικού προκρίθηκε η Μαθητική Ομάδα της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης Dynamic Drops των Minders Mini 2!
Ο Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020 δια ζώσης για την περιφέρεια της Αττικής.
Τα μέλη της Μαθητικής Ομάδας είναι οι μαθητές της α’ Γυμνασίου: Θεόφιλος Χριστοδούλου, Κωνσταντίνος Μαλτζής, Ελίνα Ορφανίδου, Βασίλης Χρονέας.
Η ιδέα των μαθητών που συμμετέχουν στην Ομάδα του Σχολείου μας εμπνεύστηκε από την ανακάλυψη του κοχλία, μιας αρχαίας ελληνικής μηχανής, που χρονολογείται από τον 3ο αιώνα π. Χ. Ο Αρχιμήδης επιχείρησε να αξιοποιήσει το νερό από ένα χαμηλό επίπεδο σε ένα υψηλότερο, με σκοπό την τροφοδότηση καναλιών για την άρδευση των χωραφιών.
Οι μαθητές μας δημιούργησαν ένα Έξυπνο Σπίτι, το οποίο με τον κοχλία του Αρχιμήδη στη σύγχρονη εποχή, αξιοποιεί το βρόχινο νερό και το χρησιμοποιεί στο σύστημα ποτίσματος. Η ελικοειδής επιφάνεια μέσα στον κύλινδρο περιστρέφεται με τη χρήση ενός μοτέρ μόλις ο αισθητήρας απόστασης ενεργοποιηθεί από την παρουσία νερού, και συμβαίνει τους χειμερινούς μήνες που βρέχει συχνότερα.
Στο ρομποτικό σύστημα που κατασκευάστηκε μια δεξαμενή αποθήκευσης νερού συνδέει τον κοχλία με το σύστημα ποτίσματος. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες το νερό της δεξαμενής αξιοποιείται στον κήπο του σπιτιού χωρίς να καταναλώνεται επιπλέον ποσότητα νερού.
Σε επέκταση του project το νερό της δεξαμενής μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο εσωτερικό του σπιτιού για αντίστοιχες ανάγκες.
Συγχαρητήρια για την επιτυχία τους και του ευχόμαστε επιτυχία στον Τελικό του Διαγωνισμού.
Θερμά συγχαρητήρια και στους Προπονητές Ρομποτικής του Σχολείου μας Σίσσυ Σπανοπούλου και Δημήτρη Μωραϊτη που συντέλεσαν στην επιτυχία τους.
Εξαιρετική ωστόσο στον Διαγωνισμό ήταν και η συμμετοχή της Μαθητικής Ομάδας Minders Mini 1 που έλαβε μέρος στον Διαγωνισμό με ένα ξεχωριστό project.
Η Ομάδα Minders Mini 1 αποτελείται από τους μαθητές της α’ Γυμνασίου Αλεξάνδρα Κικίλια, Διονύση Γεωργίου, Χριστίνα Ευσταθίου, Σωτηρία Τσάτσου, Νικόλαο Κοτσόκολο.
Τα μέλη της Ομάδας του Σχολείου μας εφάρμοσαν μια πιο σύγχρονη υλοποίηση της αναπαράστασης του υπεδάφους και των λιθοσφαιρικών πλακών.
Βασιζόμενοι στις πραγματικές σεισμικές δονήσεις που προκαλούνται όταν κινούνται οι λιθοσφαιρικές πλάκες κατά τον ίδιο τρόπο έκαναν τη δική τους εφαρμογή, που είχε το αντίστοιχο αποτέλεσμα.
Τη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρήθηκε καταγράφει ένας σεισμογράφος.
Η ιδέα των μαθητών προήλθε από τον πρώτο σεισμογράφο που δημιουργήθηκε το 132 π.Χ. από έναν Κινέζο αστρονόμο, μαθηματικό και μηχανικό τον Τσανκ Χενγκ. Ο συγκεκριμένος σεισμογράφος ήταν ένα γιγάντιο χάλκινο δοχείο που είχε διάμετρο σχεδόν έξι μέτρα. Περιμετρικά του δοχείου ήταν τοποθετημένοι οκτώ δράκοι με το κεφάλι του προς τα κάτω, ως ένδειξη των σημείων του ορίζοντα. Στο στόμα κάθε δράκου ήταν τοποθετημένη μια μικρή χάλκινη μπάλα. Κάτω από τους δράκους υπήρχαν οκτώ χάλκινοι βάτραχοι με τα στόματα ορθάνοιχτα περιμένοντας να αρπάξουν τις μπάλες.
Όταν γινόταν η σεισμική δόνηση η μπάλα έφευγε από το στόμα του δράκου και έπεφτε στο στόμα του δράκου.
Ο ήχος της μπάλας που χτυπούσε, προειδοποιούσε τους παρατηρητές και τους υποδείκνυε το επίκεντρο του σεισμού.
Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους!
Συγχαρητήρια και στους Προπονητές Ρομποτικής Ιάσονα Ταούκη και Δημήτρη Μωραϊτη που ανέλαβαν την προετοιμασία τους.