Skip links

Πρόκριση μαθητών μας στον Γ’ Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εικονικών Δικών «Πρωταγόρας»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή μαθητών από το Γυμνάσιο και το Λύκειο της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης στον προκριματικό γύρο του Γ’ Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εικονικών Δικών «Πρωταγόρας» που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Μαρτίου 2021. Το Σχολείο μας εκπροσώπησαν τρεις Μαθητικές Ομάδες από το Λύκειο και δυο Μαθητικές Ομάδες από το Γυμνάσιο. Η θετική διάθεση συμμετοχής των μαθητών και η εξαιρετική παρουσία τους στους Αγώνες δημιούργησε συναισθήματα υπερηφάνειας στη Διεύθυνση, στους καθηγητές και στους γονείς.

Η Μαθητική Ομάδα του Λυκείου «Δικο-Λογία» αποτελούμενη από τους μαθητές Παναγιώτη Διαμαντή, Πετρογιάννη Αγγελική (Β’ Λυκείου), Χαρά Κονταξάκη, Ιωάννη Βασίλαινα (Α’ Λυκείου) και Άννα-Ελένη Χαλαράκη (γ’ Γυμνασίου) προκρίθηκε και θα συμμετέχει στους Ημιτελικούς που θα διεξαχθούν στις 3 και 4 Απριλίου 2021.

Ωστόσο ξεχωριστή ήταν η συμμετοχή όλων των Μαθητικών Ομάδων που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό και η θετική εμπειρία των μαθητών φανερώνεται μέσα από τα ίδια τους τα λόγια και τα συναισθήματα:

«Και εμένα προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ! Έδωσε μια διαφορετική νότα στο Σαββατοκύριακο μας, πιστεύω, και μας βοήθησε ασχολούμενοι με ορισμένες ενδιαφέρουσες υποθέσεις να βγούμε από τη μονοτονία. Αν ήταν τόσο ωραίο διαδικτυακά, ανυπομονώ να δω πώς θα είναι και από κοντά… Ωραία εμπειρία!»

Μαντώ Κουντούρη

————————————————

«Πραγματικά ήταν όλα πάρα πολύ ωραία! Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία!»

Ίρις Σπίνου

————————————————

«Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία για πρώτη χρονιά, ενώ στην αρχή νόμιζα ότι θα είναι χωρίς ενδιαφέρον διαδικτυακά σε σχέση με το γίνει από κοντά!»

Αντζελίνα Πετρογιάννη

————————————————

Οι Μαθητικές Ομάδες του Λυκείου διαμορφώθηκαν ως εξής:

«Δικο-Λογία»: Παναγιώτης Διαμαντής, Πετρογιάννη Αγγελική Χαρά Κονταξάκη, Ιωάννης Βασίλαινας, Άννα-Ελένη Χαλαράκη

«Ακριβο-Λόγοι»: Σταύρος Αποστόλου, Έλενα Δαβέρου, Νάνσυ Γεωργίου, Μαντώ Κουντούρη, Βάσια Κωνσταντινίδη

«Δίκην Λόγου»: Νικόλαος Ανάγνου, Γεράσιμος Λιανός, ‘Άλκηστις Μεθάνη, Ίρις Σπίνου, Νικόλαος Χάνδρος

Οι Μαθητικές Ομάδες του Γυμνασίου διαμορφώθηκαν ως εξής:

«Οι Νόμιμοι»: Νικόλαος Αλεξάνδρου, Στέφανος Ηλιάδης, Ειρήνη Τρουπή, Μαρίζα Χοντζέα, Ειρήνη Χριστοφιλέα

«Παρα-Νομίες»: Αλεξία Αλιφραγκή, Ελένη Γεωργιάδου, Ηλέκτρα Λάττα, Ε.Σ., Αριάδνη Τριανταφύλλου

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την πρόκρισή τους, την άμιλλα και το ήθος  που επέδειξαν κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού.

Θερμά συγχαρητήρια στις καθηγήτριες που στάθηκαν αρωγοί στην προετοιμασία τους, κυρία Άννα Κουρδή (Υπεύθυνη των Ομίλων Εικονικών Δικών και Ρητορικής Β’ Λυκείου, Ρητορικής και Εκφραστικής Ανάγνωσης γ’ Γυμνασίου), κυρία Δέσποινα Διαθεσοπούλου, κυρία Έλλη Τσενέ, κυρία Νικολέττα Κοκοσιούλη.


* Λίγα λόγια για τον Διαγωνισμό:

Οι Εικονικές Δίκες «Πρωταγόρας» αποτελούν προσομοίωση του συστήματος απονομής Δικαιοσύνης προσαρμοσμένου σε επίπεδο Γυμνασίου και Λυκείου. Οι μαθητές – συμμετέχοντες καλούνται να επιχειρηματολογήσουν σε ρόλο δικηγόρων και μαρτύρων προσπαθώντας να πείσουν ένα άκρως απαιτητικό Προεδρείο αποτελούμενο από τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου και δυο Παρέδρους.

Οι εικονικές δίκες στοχεύουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών, της ομαδικότητας, της συνεργασίας και στην ανάπτυξη των ρητορικών τους ικανοτήτων.

Βασισμένοι σε πραγματικές υποθέσεις που απασχόλησαν τη Δικαιοσύνη ανά τον κόσμο, αποφαίνονται για ζητήματα που διχάζουν την κοινή γνώμη.

Στους φετινούς προκριματικούς οι μαθητές εκδίκασαν υποθέσεις με τα παρακάτω αντικείμενα:

Λύκειο:

  • τα νέα μέτρα για την πανδημία και την εφαρμογή τους στη 200η Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης
  • την αποδοχή ή μη της οπλοκατοχής για τους μαθητές εντός σχολείου στην Αμερική
  • την έκδοση ή μη σε χώρα που δεν προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα από τη Γαλλική Δημοκρατία

Γυμνάσιο:

  • την αντικατάσταση βιβλίων με ηλεκτρονικά μέσα για την προστασία του περιβάλλοντος
  • τα δικαιώματα των ζώων σε σχέση με τα επιστημονικά πειράματα στα οποία υποβάλλονται
  • την ελευθερία της έκφρασης σε δημόσιους ή ιδιωτικούς ανοιχτούς χώρους.

Return to top of page