Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020 είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών στην Καλλιθέα.
Οι υπεύθυνοι του Μουσείου μοιράστηκαν μαζί τους πληροφορίες που αφορούσαν τα διάφορα προβλήματα όρασης, περιπτώσεις και ενδεχόμενα που μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια όρασης, καθώς και δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να πάρει μέρος ένας τυφλός, λύνοντας παράλληλα και τις απορίες που είχαν τα παιδιά.
Με τη βοήθεια μαθητών – εθελοντών τους έδειξαν ποιος είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος, όσον αφορά τα λεγόμενα, τις χειρονομίες και τον βηματισμό τους, για να προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια σε κάποιον τυφλό που μπορεί να συναντήσουν στον δρόμο ή σε οποιονδήποτε χώρο και έχει χάσει τον προσανατολισμό του ή έχει ανάγκη από ορισμένες οδηγίες. Στη συνέχεια, προσπάθησαν να τους εξηγήσουν πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο τα άτομα με απώλεια όρασης, πώς εξασκούν τις υπόλοιπες αισθήσεις τους και πώς χρησιμοποιούν το ειδικό μπαστούνι τους ή τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά.
Έπειτα, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ζευγάρια και με τη χρήση μάσκας, παρακινήθηκαν να αγγίξουν τα εκθέματα του Μουσείου, να τα ψηλαφίσουν και να προσπαθήσουν να αντιληφθούν την τέχνη μέσα από την αίσθηση της αφής. Σε κάθε ζευγάρι, αρχικά ο ένας φορούσε τη μάσκα και ο άλλος είχε τον ρόλο του συνοδού, ενώ μετά από λίγο οι ρόλοι αντιστρέφονταν. Ήταν μια μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους μαθητές, αφού πρώτη φορά είχαν τη δυνατότητα να ακουμπούν τα εκθέματα ενός μουσείου, αλλά και μια ξεχωριστή ευκαιρία για ευαισθητοποίηση σε θέματα τυφλότητας.
Σε όλους τους μαθητές δόθηκε ένα κατατοπιστικό φυλλάδιο, ώστε να αντιληφθούν την κωδικοποίηση και τη λογική της συγκεκριμένης γραφής και να διαπιστώσουν την αξία και τη χρησιμότητά της. Κατά την αποχώρησή τους από το μουσείο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν διάφορα μικροαντικείμενα και καλλιτεχνικές δημιουργίες που είχαν κατασκευαστεί από άτομα με προβλήματα όρασης.