Skip links

Οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού στο Πολεμικό Μουσείο

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ Δημοτικού επισκέφθηκαν το Πολεμικό Μουσείο στις 27 Μαρτίου 2019 και είχαν την ευκαιρία να δουν σημαντικές συλλογές όπλων από όλο τον κόσμο, εκθέματα, που χρονολογούνται από τη Νεολιθική εποχή μέχρι το πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Η συλλογή του Μουσείου διαθέτει 3.000 όπλα, αμυντικά και επιθετικά, όπως πανοπλίες από τον ευρωπαϊκό Μεσαίωνα, καυκασιανά πιστόλια, μουσουλμανικά, ινδικά και ιαπωνικά όπλα, που εντυπωσίασαν ιδιαίτερα τους μαθητές. Ακόμη, ήρθαν σε επαφή με συλλογές ιστορικού κυρίως περιεχομένου από την Επανάσταση του 1821, καθώς και με έγγραφα (γνήσια και αντίγραφα) από διάφορες φάσεις της ελληνικής πολεμικής ιστορίας, όπως γνήσια έγγραφα πολεμιστών της Επανάστασης.

Επιπλέον οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος και σ’ ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ρομποτικής, που φιλοξενούνταν στο Μουσείο. Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες σε μια κατάλληλα διαμορφωμένη αίθουσα, οι υπεύθυνοι του προγράμματος τους εξήγησαν τι χρειάζεται, ώστε να δημιουργηθεί ένα ρομπότ που θα ακολουθεί εντολές και οι μαθητές απαντούσαν σε ερωτήσεις αντλώντας γνώσεις από το μάθημα της Πληροφορικής αλλά και από τον Όμιλο Ρομποτικής. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα έχοντας στη διάθεσή της ένα tablet, που περιείχε σαφείς, συγκεκριμένες και αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα, κλήθηκε να κατασκευάσει ένα ρομπότ –αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας Lego, κινητήρες, γρανάζια, άξονες, τροχούς και αισθητήρες. Όταν ολοκληρωνόταν η φάση της συναρμολόγησης, κάθε ομάδα έπρεπε, με τη βοήθεια του tablet,  να «προγραμματίσει» το αυτοκινητάκι, ώστε να το δει να «ζωντανεύει» μπροστά στα μάτια της. 

Η  παραπάνω διαδικασία, που αναπτύσσει τη λογική και επιζητά επιμονή και ακρίβεια, βοήθησε τους μαθητές να καλλιεργήσουν δεξιότητες, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η αναλυτική σκέψη και η διαχείριση χρόνου, ενώ τους έφερε σε επαφή με την έρευνα, τον προγραμματισμό και τον πειραματισμό.


Return to top of page