Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και του N.G., το οποίο έχει στόχο την αξιοποίηση ομόκεντρων κύκλων, προκειμένου να ενισχυθεί η εξοικείωση των μαθητών/-τριών με την έννοια του προσανατολισμού και των σημείων του ορίζοντα, συμμετείχαν σε μια βιωματική εκπαιδευτική δράση.
Η δραστηριότητα ξεκίνησε με τη διαμόρφωση ομόκεντρων κύκλων, όπου κάθε κύκλος αντιστοιχούσε σε μία γεωγραφική έννοια. Στην πρώτη θέση τα παιδιά τοποθετήθηκαν στον χώρο του Σχολείου ως σημείο αναφοράς, στη συνέχεια τοποθετήθηκε η περιοχή του Σχολείου, ακολούθησε η συνοικία, η πόλη, ο νομός, το γεωγραφικό διαμέρισμα, η χώρα και τέλος η ήπειρος. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά απόκτησαν μια σαφή αντίληψη της κλίμακας και του προσανατολισμού στον γεωγραφικό χώρο, καθώς έμαθαν και για στοιχειώδεις διαφοροποιήσεις μεταξύ των εννοιών συνοικία-γειτονιά, χωριού-πόλης, δήμου και νομού. Η δραστηριότητα συνεχίστηκε με τη χρήση ενός διαδραστικού ψηφιακού χάρτη, όπου οι μαθητές/-τριες μπορούσαν να δουν τις διάφορες περιοχές και να τις αντιστοιχούν με τα επίπεδα των κύκλων που δημιούργησαν.
Μέσω της διαδραστικής παρουσίασης, ενισχύθηκε η κατανόηση της γεωγραφικής διάρθρωσης του κόσμου και οι μαθητές ανέπτυξαν μια ολοκληρωμένη εικόνα της θέσης τους στον γεωγραφικό χάρτη.