Skip links

Οι μαθητές της Β’ Δημοτικού γνωρίζουν τα Φυτά

Οι μικροί μαθητές της Β΄ Δημοτικού του Σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν και να μελετήσουν εις βάθος την ενότητα των «Φυτών» μέσα από μια σειρά βιωματικών δράσεων.

Στόχος των δράσεων που πραγματοποίησε το σύνολο των μαθητών της Β΄ Δημοτικού ήταν να γνωρίσουν τα φυτά, τις λειτουργίες και τον ρόλο τους για την ισορροπία του περιβάλλοντος στην καθημερινή ζωή καθώς και να αναγνωρίσουν του βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη τους, όπως είναι το νερό, ο αέρας και το χώμα.

Επιπλέον, οι μαθητές μέσω της συμμετοχής τους σε αυτή τη βιωματική διαδικασία, ανέπτυξαν δεξιότητες για τη δημιουργία, τη συντήρηση και τη φροντίδα ενός φυτωρίου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των φυτών.

Για την επίτευξη των παραπάνω εκπαιδευτικών στόχων διοργανώθηκε ένα πλήθος δραστηριοτήτων, από τις οποίες η καθεμία συνετέλεσε ουσιαστικά στην κατάκτηση της γνώσης, όπως η διοργάνωση εκδρομής στον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας, η δημιουργία φυτωρίου στο οποίο φυτεύτηκαν σπόροι από διάφορα φυτά, καθώς και η παρατήρηση και η κατανόηση εκείνων των παραγόντων που επιδρούν στην ανάπτυξη ενός φυτού (π.χ. αφήσαμε ένα φυτό χωρίς να το ποτίζουμε, αφήσαμε ένα φυτό κλεισμένο σε ντουλάπα, αφήσαμε ένα φυτό κλεισμένο σε σακούλα και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας).

Επιπλέον, κατά τη μελέτη της ίδιας ενότητας οι μαθητές φύτεψαν στην τάξη τους τις δικές τους φακές και φασολιές μέσα σε πλαστικά σκεύη, κάθε τμήμα της Β΄ Δημοτικού δημιούργησε  το δικό του φυτολόγιο και πραγματοποιήθηκε συλλογή φύλλων από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι στη συνέχεια τα ομαδοποίησαν με βάση τα χαρακτηριστικά τους.

Στόχος των εν λόγω δράσεων ήταν να αναγνωρίσουν οι μαθητές ότι ο σπόρος αποτελεί πρωταρχική μορφή ζωής ενός φυτικού οργανισμού και να αντιληφθούν τη διαδικασία ανάπτυξης ενός φυτού.

Η μελέτη της ενότητας των «Φυτών» ολοκληρώθηκε μέσω της δημιουργίας «ταυτότητας» για το αγαπημένο φυτό κάθε μαθητή ξεχωριστά. Συγκεκριμένα, κάθε παιδί επέλεξε ένα φυτό και συγκέντρωσε πληροφορίες αναφορικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, τη φροντίδα που χρειάζεται, την κατηγορία στην οποία ανήκει, το ύψος και το κλίμα όπου μπορεί να ευδοκιμήσει και στη συνέχεια συμπλήρωσε το δελτίο ταυτότητάς του.

Ο στόχος της δράσης αυτής ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τα είδη των φυτών και να μπορούν να τα ταξινομήσουν κατάλληλα.


Return to top of page