Προσεγγίζοντας τον θεματικό κύκλο της οικογένειας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές της β’ γυμνασίου εργάστηκαν σε ομάδες μέσα στην τάξη και μελέτησαν ποικίλα σκίτσα με διαλόγους μελών οικογένειας μέσα από τα οποία προέκυπταν διάφοροι προβληματισμοί για τις λεπτές -πολλές φορές- ισορροπίες των ενδοοικογενειακών σχέσεων.
Ακολούθησε συζήτηση για τα προβλήματα που συχνά προκύπτουν στην επικοινωνία ανάμεσα σε αδέλφια ή ανάμεσα σε γονείς με τα παιδιά τους. Έπειτα, αξιοποιώντας τη δημιουργικότητά τους (και την τεχνολογία με κατάλληλα λογισμικά), κάθε ομάδα σχεδίασε (σε ηλεκτρονική ή χειρόγραφη μορφή) το δικό της σκίτσο που αναδείκνυε παραδείγματα οικογενειακών συζητήσεων και διαφωνιών με χιουμοριστικό τρόπο.
Όλες οι δημιουργίες παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στην τάξη. Συνολικά, φάνηκε πόσο σημαντική είναι η λειτουργία του ουσιαστικού διαλόγου μέσα στο πλαίσιο κάθε οικογένειας καθώς μόνο έτσι λύνονται οι διαφωνίες.