Skip links

Οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού «γνωρίζουν» τη Στερεομετρία!

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών και συγκεκριμένα στην ενότητα της Στερεομετρίας, οι μικροί μαθητές της Β΄Δημοτικού ενεπλάκησαν σε ποικίλες δραστηριότητες, προκειμένου να είναι σε θέση αφενός να ονομάζουν, να περιγράφουν και να ταξινομούν τα γεωμετρικά στερεά και αφετέρου να τα συσχετίζουν με τα αντίστοιχα γεωμετρικά σχήματα.

Αρχικά, μέσα από την παρατήρηση, οι μαθητές κατάφεραν να συνδέσουν διάφορα αντικείμενα της τάξης αλλά και αντικείμενα που έφεραν από το σπίτι με τα αντίστοιχα γεωμετρικά στερεά. Έπειτα, διέκριναν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε στερεού και εντόπισαν τις ομοιότητες και τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους. Οι παρατηρήσεις τους αυτές αποτέλεσαν οδηγό για τη δημιουργία των δικών τους γεωμετρικών στερεών με πλαστελίνη!

Στη συνέχεια, έχοντας ως στόχο την ονομασία των επίπεδων σχημάτων που έχουν τα αποτυπώματα των στερεών, οι μαθητές βύθισαν διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης σε χρώμα κι ύστερα, ακουμπώντας τα σε χαρτόνι, δημιούργησαν πολύχρωμα επίπεδα σχήματα. Αφού τα αναγνώρισαν, σχεδίασαν τα περιγράμματά τους.

Η ενότητα ολοκληρώθηκε με το παιχνίδι της αφής. Στο παιχνίδι αυτό, τα παιδιά με κλειστά μάτια έπρεπε να αναγνωρίσουν μέσω της ψηλάφησης, το στερεό που τους δινόταν, στηριζόμενα μόνο στην αφή τους.

Μέσα από τις παιγνιώδεις αυτές δραστηριότητες, η διαδικασία της μάθησης απέκτησε πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα, κάνοντας τα παιδιά να συμμετέχουν στο μάθημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και χαρά!


Return to top of page