Skip links

Οι «διαφημιστές» της ΣΤ΄ Δημοτικού

Δράση για την τέχνη και την τεχνική της διαφήμισης

Οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης στο πλαίσιο της 4ης ενότητας του μαθήματος της Γλώσσας, που αφορά την τέχνη της διαφήμισης, επισκέφτηκαν τη γνωστή διαφημιστική εταιρεία BBDO Athens.

Εφόσον είχε προηγηθεί ανάλυση έντυπων διαφημίσεων στην τάξη, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν με έμπειρα στελέχη από το δημιουργικό και παραγωγικό τμήμα της εταιρείας και να διευρύνουν τις γνώσεις τους όσον αφορά τα στάδια δημιουργίας μιας έντυπης, αλλά και τηλεοπτικής διαφήμισης και τι πρέπει να ληφθεί υπόψη, ώστε να ικανοποιηθούν οι επιθυμίες του πελάτη και να προβληθούν και να τονιστούν με κατάλληλο τρόπο τα πλεονεκτήματα του προϊόντος, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται η εκάστοτε διαφήμιση. Οι μαθητές κρατούσαν σημειώσεις κατά τη διάρκεια της αναλυτικής και εμπεριστατωμένης παρουσίασης και φρόντισαν να λύσουν όλες τις απορίες τους. Έχοντας κατανοήσει τον σπουδαίο ρόλο που παίζει το σλόγκαν, σε συνδυασμό με τη δύναμη της εικόνας, για τον επηρεασμό και την παρακίνηση του κοινού, αλλά και την αναγκαιότητα της άψογης συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη της εταιρείας, ήταν έτοιμοι να δημιουργήσουν τις δικές τους διαφημίσεις, ώστε να προωθήσουν «τα δικά τους προϊόντα» και να πείσουν τους συμμαθητές τους για τα πλεονεκτήματά τους.

Οι μαθητές μετά την εποικοδομητική  επίσκεψή τους στη διαφημιστική εταιρεία BBDO Athens, χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν να  πραγματοποιήσουν τις δικές τους πρωτότυπες, έντυπες διαφημίσεις, αξιοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και συνδυάζοντας ό,τι αποκόμισαν από τα στελέχη της εταιρείας, αλλά και ό,τι είχαν διδαχθεί στο μάθημα της Γλώσσας.

   Κάθε ομάδα στην εργασία της έπρεπε:

  • να επιλέξει μια «ζωντανή» εικόνα, που να κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή-καταναλωτή.
  • να σκεφτεί μια σύντομη συνθηματική φράση – σλόγκαν (ονοματική κυρίως), που να έχει σχέση άμεσα με την εικόνα και με την επωνυμία του προϊόντος και να αποτυπώνεται εύκολα στο μυαλό του καταναλωτή.
  • σε ένα σύντομο κείμενο να παρουσιάσει τα πλεονεκτήματα του προϊόντος ή της υπηρεσίας, συμπεριλαμβάνοντας, επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό, καθώς και ρήματα στην προστακτική και στην υποτακτική έγκλιση.
  • να προσέξει ιδιαίτερα τη χρήση των σημείων στίξης, όπως του θαυμαστικού, του ερωτηματικού και των αποσιωπητικών, που είναι απαραίτητα σε μια έντυπη διαφήμιση.

Στη συνέχεια, με βάση το προϊόν που επέλεξαν και το χαρτόνι που σχεδίασαν, οι ομάδες κλήθηκαν να δημιουργήσουν μικρές, ολιγόλεπτες, τηλεοπτικές διαφημίσεις, με στόχο να αναδείξουν τις ανάγκες που εξυπηρετεί ή καλύπτει το εκάστοτε προϊόν και να πείσουν τους θεατές – συμμαθητές τους για την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητά του. Μετά την ολοκλήρωση των έντυπων και των τηλεοπτικών διαφημίσεων οι ομάδες κλήθηκαν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην ολομέλεια της τάξης.


Return to top of page