Στα πλαίσια του μαθήματος της Λογοτεχνίας οι μαθητές της Α’ Λυκείου του Σχολείου μας διαβάζουν, επεξεργάζονται και αναλύουν κείμενα ποιητικά, πεζά και θεατρικά που δυνητικά εντάσσονται σε δύο από τις τρεις ενότητες που προβλέπονται βάσει του αναλυτικού προγράμματος της τάξης τους:
- Μοντέρνα – Παραδοσιακή ποίηση
- Τα Φύλα στη Λογοτεχνία
- Θέατρο
Στην προσπάθειά μας οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το σύνολο των προτεινόμενων ενοτήτων με σκοπό την πληρότητα και την εμβάθυνση και με τη βαθιά πεποίθηση ότι το Θεατρικό κείμενο, ως βάση και αρχή της Θεατρικής πράξης αποτελεί ένα είδος που συστήνει και προκαλεί τους μαθητές να «συναναστραφούν» νοήματα, λόγο και σιωπές με ένα νέο τρόπο, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα συνδιδασκαλία και διαθεματική – συγκριτική προσέγγιση Θεάτρου και Λογοτεχνίας από το θεατρολόγο του σχολείου μας κύριο Νικόλα Ράπτη και τη διδάσκουσα Φιλόλογο κυρία Άννα Κουρδή.
Αφόρμηση της διδακτικής πράξης ήταν το ξεφύλλισμα θεατρικών έργων και προγραμμάτων παραστάσεων και η παρατήρηση διαφοροποιητικών στοιχείων στην κειμενική μορφή των έργων. Κατόπιν, η δίωρη διδασκαλία κύλησε με ζωντανό διάλογο και γνήσια κινητοποίηση μέσω ανακαλυπτικής διαδικασίας για τους μαθητές, με τους δασκάλους, τους υποστηρικτές και συνδιαμορφωτές των δικών τους συμπερασμάτων.
Το δίωρο δεν ήταν αρκετό για όλα όσα είχαν ακόμα να ειπωθούν, αλλά τέτοιες δράσεις, εκτός των γνώσεων που διεπιστημονικά προσφέρουν αποδεικνύονται σημαντικές, με το κυριολεκτικό νόημα της λέξης, αφού τα παιδιά βιωματικά «συστήνονται» και εμπεδώνουν την αλληλεπίδραση των Επιστημών, των Τεχνών και των Γραμμάτων, γίνονται μάρτυρες της σύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων και τελικά βιώνουν ότι η ολιστική αντιμετώπιση της Γνώσης είναι ο μοναδικός τρόπος για τη σφαιρική ανάπτυξη των ανθρώπων και την πρόοδό τους σε όλα τα επίπεδα.