Στο πλαίσιο της έβδομης ενότητας του μαθήματος της Γλώσσας , μαθητές και μαθήτριες της Β’ Δημοτικού, είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τη σημασία της εθνικής γιορτής αλλά και τη σημασία της εθνικής σημαίας για κάθε λαό.
Τα αρχικά ερωτήματα που απασχόλησαν τους μαθητές ήταν τα εξής :
– Γιατί στις εθνικές μας γιορτές στολίζουμε τις πλατείες, τους δρόμους και τα σπίτια μας με ελληνικές σημαίες;
– Τι είναι η σημαία;
– Τι σημαίες γνωρίζετε;
-Ποιοι είναι οι συμβολισμοί της ελληνικής σημαίας και γιατί τη γιορτάζουμε την 27η Οκτωβρίου;
Όταν απαντήθηκαν όλες οι παραπάνω ερωτήσεις στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η διάκριση της εθνικής σημαίας από τα υπόλοιπα είδη (σημαίες οργανισμών, ομάδων κλπ.) και στο πνεύμα της διαπολιτισμικότητας τα παιδιά κλήθηκαν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη συμβολική σημασία των χρωμάτων και των σχημάτων στις σημαίες άλλων κρατών συμπληρώνοντας ένα σχετικό έντυπο.
Κατά την παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια της τάξης, γεννήθηκε η ανάγκη να εντοπιστούν στον χάρτη οι χώρες στις οποίες ανήκουν οι σημαίες γεγονός το οποίο οδήγησε τους μαθητές της Β’ Δημοτικού σε νέες αναζητήσεις, σε συγκρίσεις και διαπιστώσεις.
Σε αυτό το ιδιαίτερο ταξίδι μας οι μαθητές γνώρισαν τα γειτονικά με την Ελλάδα κράτη, παρατήρησαν ότι ορισμένες σημαίες έχουν ομοιότητες και ανέτρεξαν στους συμβολισμούς των σημαιών αυτών για να απαντήσουν στις εύλογες απορίες που διατυπώθηκαν λαμβάνοντας υπόψη και τη γεωγραφική θέση των χωρών τους και έμαθαν, ότι υπάρχουν κράτη με πολύ μικρό πληθυσμό και πολλά άλλα.
Ολοκληρώνοντας και αφού συγκέντρωσαν τις εργασίες τους στο βιβλίο της τάξης, οι μαθητές σχεδίασαν σε χαρτί και χρωμάτισαν τις σημαίες που επέλεξαν να ασχοληθούν. Αυτές με τη σειρά τους στόλισαν τις τάξεις και τον διάδρομο του σχολείου θυμίζοντάς μας έτσι την αξία των πολιτισμικών διαφορών αλλά και τον σεβασμό που πρέπει να επιδεικνύουμε σε αυτές.