Λίγες μέρες πριν τις διακοπές του Πάσχα και με αφορμή την 21η Ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας με τίτλο «Χρήσιμες οδηγίες», οι μαθητές της Β’ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν διαισθητικά τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των συνταγών και γενικότερα των κατευθυντικών κειμένων (σύντομες φράσεις με προστακτική ή υποτακτική τοποθετημένες σε συγκεκριμένη σειρά) και να αναβιώσουν ένα έθιμο που κρατά αιώνες φτιάχνοντας με πολύ μεράκι «λαζαράκια».
Σύμφωνα με το πασχαλινό έθιμο, το Σάββατο του Λαζάρου, το Σάββατο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα, οι νοικοκυρές έφτιαχναν τους «λαζάρηδες» ή αλλιώς τα «λαζαράκια» σε ανάμνηση της Ανάστασής του.
Πρόκειται για ειδικά ψωμάκια, στα οποία έδιναν το σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παριστάνεται ο Λάζαρος στις εκκλησιαστικές εικόνες. Στη θέση των ματιών τοποθετούσαν δύο γαρίφαλα, ενώ μέσα στη ζύμη συνήθιζαν να βάζουν μέλι, καρύδια, σταφίδες, σύκα, αμύγδαλα και πολλά μυρωδικά.
Στην Κω, μάλιστα, η παράδοση ήθελε κάποτε τις αρραβωνιασμένες κοπέλες να φτιάχνουν ένα λαζαράκι σε μέγεθος μικρού παιδιού, να το γεμίζουν με πολλά βρώσιμα αγαθά (όπως έκαναν και με τις κουλούρες του γάμου) και να το στέλνουν στον μελλοντικό τους σύζυγο.
Οι μαθητές της Β’ Δημοτικού ακολούθησαν πιστά τις οδηγίες της συνταγής κι έπλασαν τα λαζαράκια τους, τα οποία γεύτηκαν ζεστά μόλις βγήκαν από τον φούρνο!