Με έναυσμα την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι δασκάλες της Στ’ Δημοτικού σχεδίασαν και υλοποίησαν μια σειρά παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, προκειμένου να υποδεχτούν τους νέους μαθητές τους. Γνώμονας ήταν, η ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον μετά το πέρας των καλοκαιρινών διακοπών και η καλλιέργεια θετικού κλίματος μέσα στην τάξη. Το τελευταίο αποτελεί την προϋπόθεση, άλλωστε, και το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται το ακαδημαϊκό πλαίσιο.
Πιο συγκεκριμένα, αξιοποίησαν τον «κύβο γνωριμίας» και οι μαθητές κλήθηκαν να συστηθούν στην ολομέλεια της τάξης και να μιλήσουν για αγαπημένα τους πράγματα, συνήθειες ή στοιχεία του χαρακτήρα τους. Επιπλέον, έγινε προβολή power point με εικόνες που λειτούργησαν ως έναυσμα για συζήτηση σχετικά με αξίες και στάσεις ζωής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν δημιουργίες του Ολλανδού χαράκτη M.C.Escher ξεφυλλίζοντας ένα βιβλίο με έργα του. Συγκεκριμένα, στάθηκαν στο έργο Painting Hands και, αφού ταίριαξαν ομαδικά τα κομμάτια του παζλ που τους δόθηκαν, το δημιούργησαν από την αρχή.
Ο κύκλος των δράσεων της πρώτης μέρας ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση μιας καρτέλας από κάθε μαθητή χωριστά, στην οποία καλούνταν να καταγράψουν τους στόχους τους για τη φετινή σχολική χρονιά, να αναφέρουν τις μεγαλύτερες ως τώρα επιτυχίες τους, να σκεφτούν και να καταγράψουν ποια θέματα βιβλίων τούς αρέσουν, να επιλέξουν το αγαπημένο τους μάθημα και να επιχειρηματολογήσουν για την επιλογή αυτή, αλλά και να απαριθμήσουν τις ασχολίες τους στον ελεύθερο χρόνο.
Όταν χτύπησε το κουδούνι της αποχώρησης, είχε ήδη χαθεί η αμηχανία της πρώτης συνάντησης!