Με αφορμή την 9η Φεβρουαρίου που έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης τίμησαν τη γλώσσα μας μια με σειρά επιμέρους δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Παρακολούθησαν βίντεο που έχει προβληθεί σε παγκόσμιο επίπεδο αναφορικά με το πλήθος των ελληνικών λέξεων που χρησιμοποιούνται σε άλλες γλώσσες, μελέτησαν την ετυμολογία λέξεων που χρησιμοποιούμε σήμερα και αποδεικνύουν τη μακραίωνη ιστορία της γλώσσας μας και κατέγραψαν λέξεις που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στη γλώσσα μας και δεν μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες δεδομένου ότι περικλείουν την κουλτούρα μας (π.χ. «φιλότιμο», «μεράκι»).
Επιπλέον, συνέδεσαν την παρουσία ελληνικών λέξεων σε άλλες γλώσσες με γνώμονα την ιστορία της χώρας μας, αναζήτησαν ελληνικές λέξεις και έννοιες όπως η «δημοκρατία», και η «αρμονία» σε άλλες γλώσσες, τις κατέγραψαν και ανακάλυψαν ότι πρόκειται για λέξεις που φανερώνουν βαθύτερα νοήματα. Στη συνέχεια έγραψαν αυτές τις λέξεις σε μπαλόνια και διακόσμησαν τις αίθουσές τους.
Τέλος, αναφέρθηκαν σε στίχους σημαντικών Ελλήνων ποιητών:
«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου.
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…» (Οδυσσέας Ελύτης)
«Δεν έχω άλλο στον νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα.» (Διονύσιος Σολωμός)
Οι παραπάνω στίχοι πλαισίωσαν τις κατασκευές των μαθητών και αναρτήθηκαν στους πίνακες ανακοινώσεων των αιθουσών, ως καθημερινή έμπνευση στο ταξίδι της γνώσης και ως υπενθύμιση της δύναμης και των θησαυρών που κρύβει η γλώσσα μας, που είναι η σκέψη μας, το μέσο για να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, ο πολιτισμός μας και η ιστορία μας.